اولین تصویر فضاپیمای نیوهورایزنز از Ultima Thule

  • زمان : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲،‏ ۲۳:۵۴
  • نمایش : ۷۹۳ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
صبح روز اول ژانویه ۲۰۱۹ فضاپیمای نیوهورایزنز از فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری سیارکی در کمربند کوییپر پرواز کرد و حالا با رسیدن اولین داده‌ها به زمین، تیم نیوهورایزنز اولین تصویر واضح از Ultima Thule را منتشر کرد.

با توجه به این تصویر Ultima Thule در واقع دو شی است که به هم چسبیده‌اند: بخش بزرگ‌تر Ultima و بخش کوچک‌تر Thule نامیده می‌شود.

در روز‌های آینده تصویر واضح‌تر از این سیارک به زمین خواهد رسید. آلن استرن (Alan Stern)، مدیر تیم تحقیقاتی گفت: «ما کمتر از یک درصد اطلاعات جمع‌آوری شده توسط فضاپیما را دریافت کرده‌ایم.»

فضاپیمای نیوهورایزنز در ابتدای سال جدید میلادی از کنار سیارک با سرعت حدود ۱۴ کیلومتر بر ثانیه عبور کرد. فضاپیما با همین سرعت بالا تصاویر زیادی از سیارک Ultima Thule با طول ۳۳ کیلومتر ثبت کرده است. قطر بخش بزرگ‌تر یعنی Ultima حدود ۱۹ کیلومتر و قطر بخش کوچک‌تر یعنی Thule ۱۴ کیلومتر است. 

با توجه به دیگر داده‌ها احتمالا این سیارک قرمز رنگ است. 

۱۴ ژانویه سال ۲۰۱۵ فضاپیمای نیوهورایزنز از فاصله ۱۲۵۰۰ کیلومتری پلوتو عبور کرد و از این سیاره کوتوله و قمرش، شارون، تصاویر زیادی را ثبت کرد. حالا افق‌های نو با عبور از کنار جرمی در کمربند کوییپر از یکی از دورترین اجرام منظومه شمسی تصویر برداری کرده است. 
 

دیگر مطالب با موضوع فضاپیمای افق‌های نو:
افق‌های نو ماموریت اکتشافی خود را با موفقیت انجام داد

نیوهورایزنز پس از پلوتو به ملاقات ‌‌Ultima Thule رفت

افق‌های نو (New Horizons): ملاقات با یکی از اجرام کمربند کوییپر در آغاز سال جدید میلادی

پروژه افق های نو یا نیوهورایزنز از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و این فضاپیما ۱۹ ژانویه سال ۲۰۰۶ به فضا پرتاب شد. افق های نو مستقیما از گرانش زمین خارج شد وسرعت آن به بیش از سرعت گریز ۱۱.۲ کیلومتر بر ثانیه رسید. با رسیدن به سرعت ۱۶.۲۶ و خروج مستقیم از هوا کره زمین در همان ساعات ابتدایی، رکورد های جدیدی به نام افق های نو ثبت شد. ۲۰ ژانویه ۲۰۰۶ فضاپیما از نزدیک ترین فاصله ماه عبور کرد. در ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۷ افق های نو از فاصله ۲.۳ میلیون کیلومتری سیاره مشتری گذر کرد و اطلاعات تازه ای از جو مشتری بدست آورد. سرانجام در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ فضاپیمای افق‌های نو از نزدیک‌ترین فاصله سیاره کوتوله پلوتو عبور کرد. به این ترتیب عکس‌ها و اطلاعات بی‌نظیری از دورترین نقاط منظومه شمسی به زمین رسید.

اخبار قدیمی از افق‌های نو:

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده