افق‌های نو ماموریت اکتشافی خود را با موفقیت انجام داد

  • زمان : ۱۳۹۷/۱۰/۱۲،‏ ۱۷:۱۱
  • نمایش : ۱٬۱۰۹ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت

ارسال اولین داده‌ها و انتشار اولین تصویر توسط ناسا

در اولین ساعات سال جدید فضاپیمای نیوهورایزنز یا افق‌های نو (New Horizons) از کنار سیارک Ultima Thule در کمربند کوییپر پرواز کرد.

سرعت عبور نیوهورایزنز از کنار سیارک حدود ۱۴ کیلومتر بر ثانیه بود. در زمان پرواز نزدیک فضاپیمای اف‌های نو در فاصله ۶.۶ میلیارد کیلومتری ما قرار داشت. ده ساعت بعد از پرواز نزدیک (عصر روز ۱ ژانویه به وقت تهران) اولین سیگنال‌های تایید از فضاپیمای نیوهورایزنز به آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان‌هپکینز (APL) رسید که شامل اطلاعاتی علمی بود. 

این فضاپیما در زمان عبور از کنار سیارک عکس‌های زیادی از آن ثبت کرد. در اولین تصویر شکل سیارک Ultima Thule به صورت یک میله بولینگ است. ابعاد سیارک در حدود ۳۲ در ۱۶ کیلومتر است. با این حال احتمال دیگری نیز وجود دارد که Ultima Thule دو جرم باشند که به دور هم می‌چرخند.

اولین داده‌ها از افق‌های نو یکی از سوالات مهم را پاسخ می‌دهد. سیارک Ultima Thule به دور خود می‌چرخد و محور چرخش آن تقریبا رو به فضاپیما قرار دارد. اما مدت زمان این چرخش هنوز مشخص نیست. 

در روز‌ها و ماه‌های آینده باید منتظر داده‌های بیشتر از فضاپیمای نیوهورایزنز باشیم. دریافت همه داده‌ها در زمین احتمالا ۲۰ ماه طول می‌کشد.

نیوهورایزنز پس از پلوتو به ملاقات ‌‌Ultima Thule رفت

افق‌های نو (New Horizons): ملاقات با یکی از اجرام کمربند کوییپر در آغاز سال جدید میلادی

پروژه افق های نو یا نیوهورایزنز از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و این فضاپیما ۱۹ ژانویه سال ۲۰۰۶ به فضا پرتاب شد. افق های نو مستقیما از گرانش زمین خارج شد وسرعت آن به بیش از سرعت گریز ۱۱.۲ کیلومتر بر ثانیه رسید. با رسیدن به سرعت ۱۶.۲۶ و خروج مستقیم از هوا کره زمین در همان ساعات ابتدایی، رکورد های جدیدی به نام افق های نو ثبت شد. ۲۰ ژانویه ۲۰۰۶ فضاپیما از نزدیک ترین فاصله ماه عبور کرد. در ۲۸ فوریه سال ۲۰۰۷ افق های نو از فاصله ۲.۳ میلیون کیلومتری سیاره مشتری گذر کرد و اطلاعات تازه ای از جو مشتری بدست آورد. سرانجام در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ فضاپیمای افق‌های نو از نزدیک‌ترین فاصله سیاره کوتوله پلوتو عبور کرد. به این ترتیب عکس‌ها و اطلاعات بی‌نظیری از دورترین نقاط منظومه شمسی به زمین رسید.

اخبار قدیمی از افق‌های نو:

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده