تصاویر جدید افق های نو از پلوتو

  • زمان : ۱۳۹۴/۶/۲۱،‏ ۲:۴۳
  • نمایش : ۱٬۴۸۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
تصویر نمای نزدیک جدید فضاپیمای افق های نو ناسا تنوع بسیاری از ویژگی های سطحی پلوتو را نشان می دهد. این ویژگی ها پیچیدگی زیادی برای دانشمندان دارند.

آلن استرن، محقق اصلی فضاپیمای افق های نو گفت: «پلوتو تغییرات سطحی زیادی بر اثر فرایند های طبیعی و فرایند های پیچیده نشان می دهد.اگر قبل از پرواز ما از نزدیک پلوتو هنرمندی این تصویر پلوتو را نقاشی می کرد من آن را زیاد از حد می دانستم. اما این تصاویر واقعی است.»

افق های نو دانلود تصاویر و داده های خود را از آخر هفته گذشته آغاز کرد. تصویر جدید در چند روز گذشته سطح پلوتو را با اندازه 400 متر در هر پیکسل نشان داد. این تصاویر جزییاتی از تپه های شنی، جریان های یخ نیتروژن روی کوهستان oozed به سمت دشت ها و حتی شبکه جریان ها در دره ها را نشان می دهد. آنها همچنین کوه های نامنظم و آشفته ای مانند کوه های یخی اروپا، قمر مشتری، آشکار کرده اند.

جف مور رهبر بخش ژئوفیزیک افق های نو گفت: «هر بیت از تصویر سطح پلوتو به اندازه سطح مریخ پیچیده است. کوه های تصادفی و در هم ریخته ممکن است بلوک های سخت یخ آب را با چگالی بالاتر و یخ نیتروژن در منطقه Sputnik Planum را در برداشته باشد.»

همچنین تصاویر جدید منظقه پر گودال و قدیمی را نشان می دهد. این منطقه در کنار منطقه جوان دشت های یخی و بدون گودال قرار دارد. در میان دیگر احتمالات ممکن است تپه های شنی نیز وجود داشته باشد.

ویلیام بی. مک کینون از دانشگاه واشنگتن گفت: «تپه های شنی دیده شده (اگر همان چیزی باشد که تصور می کنیم) به دلیل جو نازک امروز پلوتو، طوفانی است. پلوتو در گذشته جو ضخیم تری داشته و یا شامل فرایند های دیگری بوده که ما در این تحقیقات متوجه آنها نشده ایم.»

اکتشافات از عکس های جدید محدود به سطح پلوتو نمی شود. تصاویری از اقمار پلوتو، شارون، نیکس و هیدرا نیز بدست آمده است که به زودی منتشر می شود. این تصاویر نشانه های منحصر به فردی از سطح این اقمار دارد.

تصاویری که در روز های گذشته رسیده است، جو پلوتو را نشان می دهد که دانشمندان با استفاده از آنها لایه های دیگری را در این جو شناسایی کرده اند. همچنین سطح در هوای گرگ و میش نیز دیده می شود.

جان اسپنسر : «این تصویر گرگ و میش یک هدیه فوق العاده از پلوتو برای ما بوده است. در حال حاضر ما می توانیم به خوبی سطح پلوتو را بررسی کنیم، اتفاقی که هرگز انتظار نمی رفت.»



توضیح عکس: تصویر موزاییکی فضاپیمای افق های نو از پلوتو که در 3 تا 7 سپتامبر رسیده است. در مرکز تصویر دشت های وسیع یخ زده منطقه Sputnik Planum روشن و صاف دیده می شود. این تصویر همچنین ویژگی های فوق العاده ای از مناظر اطراف نشان می دهد. کوچکترین ویژگی قابل مشاهده 0.8 کیلومتر است که منطقه ای با وسعت 1600 کیلومتر را پوشش می دهد. این تصویر در 14 جولای در حالی که افق های نو در فاصله 80000 کیلومتر از پلوتو بود گرفته شده است.


توضیح عکس: در مرکز این تصویر با وسعت 470 کیلومتر از پلوتو، منطقه بزرگ و آشفته ای با شکستگی های سطحی در لبه شمال غربی و دشت های یخ زده Sputnik Planum در راست دیده می شود. اندازه کوچکترین ویژگی قابل رویت 0.8 کیلومتر است. این تصویر در 14 جولای در حالی که افق های نو در فاصله 80000 کیلومتر از پلوتو بود گرفته شده است.

 

 


توضیح عکس: این تصویر 350 کیلومتر از سطح پلوتو از فضاپیمای افق های نو، تنوع باور نکردنی از بازتاب سطحی و اشکال زمین شناسی را در سیاره کوتوله نشان می دهد. تصویر شامل مناطق تیره و پر از گودال قدیمی و مناطق روشن و صاف و جوان می شود. یه دید مبهم به منطقه ای وجود دارد که احتمالا تپه های شنی هستند. اندازه کوچکترین ویژگی قابل رویت 0.8 کیلومتر است. این تصویر در 14 جولای در حالی که افق های نو در فاصله 80000 کیلومتر از پلوتو بود گرفته شده است.

 

 


توضیح عکس: این تصویر از قمر شارون 10 ساعت قبل از نزدیک ترین فاصله در روز 14 ژانویه 2015، از فاصله 470000 کیلومتر گرفته شده است.

 

 


توضیح عکس: این تصویر از افق های نو، دو راه مختلف در روشن شدن سطح پلوتو در هوای گرگ و میش را قبل طلوع یا بعد از غروب خورشید نشان می دهد. این تصویر در 14 جولای در حالی که افق های نو در فاصله 80000 کیلومتر از پلوتو بود گرفته شده است.

 

 


توضیح عکس: در اینجا دو تصویر متفاوت از لایه های جو پلوتو را می بینیم که 16 ساعت بعد از نزدیک ترین فاصله، در فاصله 770000 کیلومتر از آن گرفته شده است. این تصویر از جو پلوتو قبلا منتشر شده بود که با پردازش تصویر تعداد لایه های بیشتر در تصویر سمت راست دیده شد. در تصویر سمت راست، در منطقه سمت راست و بالای پلوتو رشته کوه هایی دیده می شود.

فضاپیمای افق های نو در فاصله 5 میلیارد کیلومتر از زمین و 69 میلیون کیلومتر از پلوتو قرار دارد. فضاپیما به طور عادی فعالیت می کند

ترجمه: مائده فرهوش
منبع: http://www.nasa.gov/feature/new-pluto-images-from-nasa-s-new-horizons-it-s-complicated

 

 

 

 

 

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده