به زودی کوتوله های سرخ اسرار سیارات را آشکار می کند

  • زمان : ۱۳۹۴/۶/۲۶،‏ ۱۸:۴۷
  • نمایش : ۸۳۱ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
ستاره شناسان در اطراف یک ستاره، دیسک گرد و غباری را دیدند که در آن نشانه های تشکیل سیارات جدید وجود دارد.

دانشمندان به طور تصادفی مجموعه ای از ستاره های کوتوله قرمز جوان را در نزدیکی منظومه شمسی ما کشف کردند که به ما نگاه اجمالی از شکل گیری سیارات می دهد.
ستاره شناسان از دانشگاه ملی استرالیا(ANU) و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) در کانبرا دیسک بزرگی از سیارات را در اطراف دو ستاره دیدند که سیارات جدید در آنها شکل می گیرد.

سیمون مورفی از پژوهشکده نجوم و اختر فیزیک ANU گفت: « ما فکر می کنیم که زمین و سیارات از دیسک گرد و غباری مانند این بوجود آمده اند؛ پس دیدن این دیسک سیاره ای بالقوه بسیار جذاب است.»

مورفی ادامه می دهد: «ستاره های دیگر در این سن دیسک سیاره ای ندارند. به نظر می رسد که دیسک سیاره ای کوتوله های قرمز از دیسک ستاره های داغ تر، مانند خورشید، بیشتر باقی می ماند و ما نمی دانیم چرا؟» کشف دو جرم مانند آنها، نظریه فعلی درباره شکل گیری سیارات را به چالش می کشد. واریک لاوسون از UNSW کانبرا گفت: «این کشف نشان می دهد که تشکیل سیاره ها می تواند از آنچه در گذشته تصور می شد طولانی تر باشد.»

کوتوله های سرخ ممکن است میزبان سیاراتی باشد که از دیسک گرد و غبار آنها تشکیل شده اند. مورفی گفت: «فکر می کنم در چند سال آینده بسیاری از تلسکوپ ها این اجرام را نگاه خواهند کرد.»

دیسک اطراف کوتوله های سرخ با درخشش غیر معمول در طیف نگاری مادون قرمز دیده شد.

اگر چه این دیسک به طور مستقیم دیده نشد، اما مورفی می گوید این کوتوله های سرخ فرصت مناسبی برای رصد دیسک و سیارات با استفاده از تلسکوپ های تخصصی است.

لاوسون گفت: «توانایی تشخیص این ستاره های کم نور در سال های اخیر به طور چشم گیری افزایش یافته است و می تواند اطلاعات ارزشمندی داشته باشد. کمتر از 20 سال پیش تصور می شد که نزدیک ترین بخش های کهکشان ما با ستاره های جوان اشغال شده است.»

بیشتر این اجرام در آسمان جنوب قرار دارند و در نتیجه بهترین راه برای رصد آنها تلسکوپ های نیم کره جنوبی است.

ترجمه: مائده فرهوش
منبع: [url=http://astronomy.com/news/2015/09/nearby-red-dwarfs-could-reveal-planet-secrets]Astronomy.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده