حل اسرار ماده و ضدماده با کمک جرقه‌های خورشیدی

  • زمان : ۱۳۹۲/۵/۴،‏ ۰:۵۸
  • نمایش : ۱٬۷۶۲ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
محققان موسسه فناوری نیوجرسی در پژوهش جدید خود توانسته‌اند با استفاده از داده‌های ریزموج و میدان مغناطیسی، ضدماده را در جرقه‌ای خورشیدی شناسایی کنند.
این پژوهش با جمع‌آوری داده‌ها در یک مقیاس بسیار بزرگ با استفاده از خورشید به عنوان آزمایشگاه می‌تواند تقارن محکم اسرارآمیز میان ماده و ضدماده را روشنتر کند.

درحالیکه می‌توان ضدماده را با تجربیات پرهزینه و پیچیده شتاب‌دهنده ذرات ساخته و شناسایی کرد، مطالعه این ذرات با روشهای دیگر بسیار مشکل است.این در حالیست که محققان موسسه فناوری نیوجرسی توانسته‌اند اولین شناسایی از راه دور پوزیترونهای تولید شده در تعاملات اتمی یونهای تسریع شده در جرقه‌های خورشیدی را با بررسی داده‌های موجود ریزموج و میدان مغناطیسی انجام دهند.

تولید چنین ذراتی در جرقه‌های خورشیدی تعجب‌آور نبوده اما این اولین بار است که تاثیرات آنی آنها شناسایی شده است.نتایج این پژوهش می‌تواند از کاربردهای زیادی برای دستیابی به دانش ارزشمند از طریق شناسایی از راه دور ضدذرات نسبی در خورشید و شاید سایر اجسام فیزیک نجومی توسط رصدهای تلسکوپهای رادیویی برخوردار باشد.

قابلیت شناسایی این ضد ذرات در یک منبع فیزیک نجومی نویددهنده ارتقای درک انسان از ساختار پایه ماده و فرآیندهای پرانرژی مانند جرقه‌های خورشیدی بوده که معمولا از تاثیر همه‌جانبه و مخرب زمینی برخوردارند اما همچنین یک آزمایشگاه طبیعی برای مورد خطاب قرار دادن بنیادی‌ترین اسرار جهان را ارائه می‌کنند.این پژوهش در چهل و چهارمین نشست بخش فیزیک خورشیدی انجمن نجوم آمریکا در مونتانا ارائه خواهد شد

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده