اولین ماه گرفتگی سال 2014

  • زمان : ۱۳۹۳/۱/۲۶،‏ ۲۲:۰۹
  • نمایش : ۱٬۸۸۹ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
منجمان در سراسر ایالت متحده امروز به آسمان خیره شدند تا اولین ماه گرفتگی کامل سال 2014 را رصد کنند و عکس های شگفت انگیزی از این اتفاق بگیرند.
ساکنان آمریکای شمالی و جنوبی و هاوایی و بخش هایی از آلاسکا، امروز شاهد اولین ماه گرفتگی کامل و قرمز رنگ سال 2014 بودند. در حالی که در مسیر ماه گرفتگی، بیشتر مناطق آب و هوای خوبی نداشتند، منجمان توانستند در اندک زمان هایی که ابر ها آسمان را ترک می کردند، از این ماه گرفتگی عکاسی کنند. این ماه گرفتگی 3.5 ساعت طول کشید.

عکاس نجومی Ben Cooper می گوید: « آب و هوا در طول شب ثابت بود و ابر آسمان را فرا گرفته بود اما ما توانستیم از میان ابر های نازک این ماه گرفتگی را رصد کنیم. در حالی که احتمالا Cooper این ماه گرفتگی را از میان ابر ها رصد کرده است، او عکس موزاییکی جالبی از مراکل خسوف تهیه کرده است.

عکس زیر توسط Ben Cooper گرفته شده است.

[img width=200]http://s5.picofile.com/file/8120167400/ben_cooper_april_15_lunar_eclipse.jpg[/img]

این نوع از ماه گرفتگی که با نام ماه خونین شناخته می شود، بر اثر عبور نور خورشید از جو زمین و تجزیه این نور به رنگ قرمز و بازتاب آن از سطح ماه بوجود می آید.

فیلم بردار آریزونا Sean Parker می گوید: « این ماه گرفتگی برای من تجربه فراموش نشدنی بود. این منظره برای رصد و عکاسی بسیار زیبا بود.»

این عکس از مراحل گرفت توسط Sean Parker بدست آمده است.

[img width=300]http://s5.picofile.com/file/8120167384/total_lunar_eclipse_april_15_2014_sean_parker_2.jpg[/img]

14 و 15 آوریل (25 و 26 فروردین) همزمان با این ماه گرفتگی، مقارن با پدیده نجومی دیگری نیز بود. در این روز ستاره سماک اعزال از صورت فلکی سنبله نیز در پایین و سمت راست ماه قرار داشت. نور آبی روشن این ستاره در کنار ماه که تاریک شده بود، به خوبی مشخص بود و تصویر زیبایی ساخته بود.

همچنین درست قبل از ماه گرفتگی، مریخ در نزدیک ترین موقعیت خود نسبت به زمین از سال 2008 قرار گرفت. در این زمان سیاره سرخ در فاصله 92.4 میلیون کیلومتر از زمین بود.

ماه، مریخ و سماک اعزل در این روز در یک قاب در عکس های منجمان قرار گرفتند.

همچنین در زیر می توانید فیلمی از این ماه گرفتگی را که توسط Ben Cooper ساخته شده است را ببینید.
[url=http://www.space.com/25507-moon-turns-red-lunar-eclipse-time-lapse-video.html]برای دیدن فیلم کلیک کنید[/url]

منبع: space.com

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده