نقشه مناطق مختلف سطح پلوتو

  • زمان : ۱۳۹۴/۱۱/۲۳،‏ ۱۸:۰۶
  • نمایش : ۹۶۷ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
چگونه می توان ساختار پیچیده زمین شناختی پلوتو را بررسی کرد؟ برای درک تنوع و چگونگی تشکیل و تحول هر قطعه از سطح پلوتو دانشمندان نقشه های زمین شناختی مانند تصویر بالا را ساخته اند.
این نقشه منطقه ای به اندازه 1290 مایل (2070 کیلومتر) از بالا به پایین در سطح پلوتو را نشان میدهد و شامل دشت نیتروژن یخ زده اسپوتنیک پلانوم (Sputnik Planum) و مناطق اطراف آن می شود. در شکل پایین کلید بخش های مختلف بر اساس بافت و ریخت شناسی مشخص شده است. تعریف هر بخش به کیفیت و وضوح تصویر بستگی دارد. وضوح این تصویر 1050 فوت (320 متر) در هر پیکسل است. به این ترتیب دانشمندان می توانند هر بخش را با دقت خوبی بررسی کنند.

[img width=400]http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/nh-geomorphologicalmapping_smaller-alignedkey-v2.jpg[/img]


در مرکز تصویر تنوع زیادی از بخش های آّبی و سبز رنگ دیده می شود و نشان دهنده دشت های صاف اسپوتنیک پلانوم است. خطوط سیاه و سفید نشان دهنده فرورفتگی ها در نیتروژن یخ زده است. بخش های ارغوانی آشفتگی ها و کوه ها در مناطق غربی اسپوتنیک پلانوم و بخش های صروتی تپه های شناور در لبه شرقی هستند. در این نقشه منطقه رایت مونس (Wright Mons) به رنگ قرمز در جنوب تصویر دیده می شود. در امتداد لبه غربی، منطقه REGIO با رنگ قهوه ای تیره مشخص است.

تصویر پایه این نقشه، 12 تصویر میزاییکی است که توسط ابزار Lorri در فضاپیمای افق های نو ثبت شده است. این تصویر حدود 1 ساعت و 40 دقیقه قبل از نزدیک ترین فاصله افق های نو در 14 جولای 2015 تهیه شد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده