ارسال بهترین تصاویر پلوتو فضاپیمای افق های نو

  • زمان : ۱۳۹۴/۹/۱۶،‏ ۲۲:۴۳
  • نمایش : ۹۶۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
فضاپیمای افق های نو ارسال اولین سری از واضح ترین تصاویر پلوتو را که در پرواز نزدیک جولای گرفته شده است را شروع کرد؛ این تصاویر بهترین تصاویر نمای نزدیک از سطح پلوتو است که ممکن است انسان در چند دهه آینده ببیند.

[توضیح تصویر: در نوار ساحلی Sputnik Planum: در این تصویر وضوح بالا قطعه های بزرگ آب یخزده پلوتو در کوه al-Idrisi دیده می شود.]

این تصاویر توسط افق های نو در 14 جولای ثبت شده است، وضوح تصویر 250 -280 فوت (77-85 متر) در هر پیکسل است. در این تصویر طیف گسترده ای از گودال ها، کوه ها و زمین های یخزده دیده می شود.

جان گرانسفلد گفت: «این تصویر تنوع سطح پلوتو را به خوبی نشان می دهد. در گنجینه تصاویر فضاپیمای افق های نو که در 14 جولای ثبت شده است، تصاویر شگفت انگیزی از سطح پلوتو وجود دارد که به زمین ارسال خواهد شد.»

این تصاویر 50 مایل (80 کیلومتر) از جهانی را نشان می دهد که 3 میلیارد مایل از ما دور تر است. این محدوده ناهموار در فاصله 500 مایل (800 کیلومتر) شمال غربی منظقه ای است که با نام اسپوتنیک پلانام (Sputnik Planum) شناخته می شود؛ در نزدیکی کوه al-Idrisi و در طول دشت های یخ زده. (برای مشاهده تصویر با وضوح بالا تر [url=http://www.nasa.gov/image-feature/mosaic-of-pluto-s-craters-mountains-and-glaciers]اینجا [/url]را کلیک کنید.)

آلن استرن محقق اصلی افق های نو گفت: «این تصاویر جدید شگفت انگیز است، جزییات زمین شناسی زیادی از این تصاویر وضوح بالا دیده می شود. این تصویر برای دهه ها بهترین تصویر از گودال ها و کوه های پلوتو خواهد بود.»

[img width=300]http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/nh-cratersandplains_0.jpg[/img]
توضیح تصویر بالا: لایه گودال ها و دشت یخی؛ در این تصویر وضوح بالای افق های نو گودال های در دشت یخی دیده می شود.

[img width=300]http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/nh-plutosbadlands_0.jpg[/img]

توضیح تصویر بالا: پلوتو؛ Badlands: این تصویر وضوح بالا فرسایش و گسل های سطح پلوتو در در توپوگرافی پوسته یخی پلوتو نشان می دهد.

تصویر با دوربین تصویر برداری شناسایی (Lorri) 15 دقیقه قبل از پرواز نزدیک گرفته شده است. فاصله فضاپیما در این زمان 10،000 مایل (17،000 کیلومتر) بوده است.

وضوح این تصویر شش برابر بهتر از تصویر سراسری افق های نو از پلوتو و پنج برابر بهتر از وضوح تصویری است که در سال 1989 توسط ویجر 2 از عموزاده پلوتو، تریتون (قمر نپتون) گرفته شده است.

دانشمندان امیدوارند تا در طول چند روز آینده تصاویر بهتر و با وضوح بیشتری از پلوتو به زمین ارسال شود.

منبع: [url=http://www.nasa.gov/feature/new-horizons-returns-first-of-the-best-images-of-pluto]NASA[/url]
ترجمه: مائده فرهوش

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده