آشکار شدن آخرین قمر پلوتو توسط افق های نو، سربروس (Kerberos)

  • زمان : ۱۳۹۴/۷/۳۰،‏ ۲۳:۲۰
  • نمایش : ۹۴۴ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این تصویر از قمر کوچک پلوتو، "سربروس" (Kerberos)، که توسط فضاپیمای افق های نو گرفته شده است، عکس خانوادگی اقمار پلوتو را کامل کرد. این تصویر هفته گذشته به زمین ارسال شد.
قمر "سربروس" (Kerberos) به نظر می رسد که از میزان انتظار دانشمندان کوچک تر و دارای سطح بسیار بازتاینده ای است، بر خلاف پیش بینی های قبل از پرواز نزدیک افق های نو در جولای. هال ویور دانشمند پروژه افق های نو از آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز گفت:« یک بار دیگر سیستم پلوتو ما را شگفت زده کرد.»

داده های جدید در 20 اکتبر به زمین ارسال شده است؛ در این تصویر به نظر می رسد که "سربروس" یک جسم دو جزیی است، طول جسم بزرگتر حدود 8 کیلومتر و جسم کوچکتر حدود 5 کیلومتر است. اعضای تیم علمی حدس می زنند که شکل غیر معمول "سربروس" با ادغام دو شی کوچک بوجود آمده. بازتاب از سطح "سربروس" مانند پلوتو و دیگر اقمارش (حدود 50 درصد) است و شدیدا به نظر می رسد که "سربروس" مانند دیگر اجزا سیستم، پوشیده از آب یخ زده است.

قبل از ملاقات افق های نو با پلوتو، دانشمندان با کمک تصویر هابل وزن "سربروس" را با اندازه گیری تاثیرات گرانشی آن بر قمر همسایه اش اندازه گیری کرده بودند. نتیجه تاثیر "سربروس" بسیار قوی بود. دانشمندان نتیجه گرفتند که "سربروس" بسیار بزرگ و عظیم است و به دلیلی بخشی از آن با مواد تیره پوشیده شده. اما در حال حاضر با کمک این تصویر مشخص شد که این نظریه نادرست است و دلیل گرانش "سربروس" هنوز ناشناخته است.

انتظار می رود نتایج جدید به درک ما از سیستم اقمار پلوتو کمک کند.

توضیح تصویر بالا: این تصویر از قمر کوچک "سربروس" (Kerberos) حدود 7 ساعت پیش از پرواز نزدیک افق های نو در 14 جولای با دوربین LORRI گرفته شده است. فاصله فضاپیما از قمر 396100 کیلومتره بوده است. به نظر می رسد قمر "سربروس" که در طولانی ترین ابعاد 12 کیلومتر و در کوتاه ترین فاصله 4.5 کیلومتر باشد.

[img width=400]http://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/nh-pluto_moons_family_portrait.png[/img]
توضیح تصویر: خانواده اقمار پلوتو؛ در این تصویر، قمر بزرگ "شارون" و چهار قمر دیگر پلوتو دیده می شوند. شارون بزرگترین قمر 1،212 کیلومتر است و "نیکس" و "هیدرا" (که به نسبت کوچک تر هستند) در طولانی ترین اندازه حدود 40 کیلومتر هستند. اقمار کوچک "سربروس" (Kerberos) و استوکس (Styx) به نسبت خیلی کوچک اند و طولانی ترین اندازه آنها 10-12 کیلومتر است. احتمالا تمام این چهار قمر که شکل کشیده ای دارند زمانی از اجزای کمربند کوییپر بوده اند.


ترجمه: مائده فرهوش
منبع: [url=http://www.nasa.gov/feature/last-of-pluto-s-moons-mysterious-kerberos-revealed-by-new-horizons/]NASA[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده