بر اساس تحقیقات نظری دنیاهای زمین مانند هنوز متولد می شوند

  • زمان : ۱۳۹۴/۷/۳۰،‏ ۱۷:۳۱
  • نمایش : ۹۸۲ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
زمین زودتر از آنچه که انتظار می رفته به مهمانی گسترش عالم آمده است.

بر اساس یک تحقیق نظری، هنگام تولد منظومه شمسی ما در 4.5 میلیارد سال پیش تنها هشت درصد از سیاراتی که قابل سکونت هستند، وجود داشتند و حضور آن در این مهمانی تا زمانی که خورشید تا 6 میلیارد سال آینده به طور کامل نسوزد و خاموش نشود، به پایان نمی رسد. بخش عظیمی از سیارات عالم (92 درصد) همچنان متولد می شوند.

این نتایج بر اساس ارزیابی داده های جمع آوری شده توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا و مشاهدات فضاپیمای اکتشاف سیارات فراخورشیدی کپلر به دست آمده اند.

پیتر بهروزی بنیانگذار این پروژه تحقیقاتی از اعضای موسسه علوم تلسکوپ فضای (STScI) در بالتیمور مریلند گفت:" انگیزه اصلی ما برای این تحقیق فهمیدن این موضوع بود که جایگاه زمین در پهنه بی انتهای عالم کجاست. پس از مقایسه آن با سیاراتی که در حال تشکیل شدن هستند متوجه شدیم که در حقیقت زمین کاملا زودتر از زمان مورد انتظار به وجود آمده است."

هابل با نگاه دقیق به گذشته های دور و برگشت به عقب در زمان، یک آلبوم خانوادگی از کهکشان هایی را به ستاره شناسان تقدیم کرده است که تاریخچه شکل گیری ستارگان عالم را در رشد و نمو کهکشان ها شرح می دهد. این داده ها نشان می دهند که سرعت تشکیل ستارگان عالم در 10 میلیارد سال گذشته بسیار زیاد بوده است اما واکنش گازهای هیدروژن و هلیوم که از فعالیت های اصلی تولد ستارگان محسوب می شوند بسیار کند بوده است. امروزه تولد ستارگان از زمان گذشته کندتر است اما بقایای گازی آنقدر زیاد است که عالم می تواند تولید ستارگان و سیارات را تا مدتهای طولانی در آینده ادامه دهد.

مالی پیپلز همیار محقق STScI در این باره اضافه کرد:" پس از بیگ بنگ مقدار کافی از مواد مورد نیاز برای تولید هر گونه سیاره ای در راه شیری و اطراف آن برای آینده باقی مانده است."

مطالعه سیاره شناسی کپلر نشان می دهد که سیارات هم اندازه زمین در منطقه قابل سکنی یک ستاره( فاصله مناسب از ستاره که باعث بوجود آمدن آب جاری بر روی سیاره می شود) در کهکشان ما به وفور وجود دارد. دانشمندان بر اساس این مطالعه پیش بینی می کنند که در حال حاضر باید 1 میلیارد دنیای زمین مانند در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد که فرض می شود بخش مطلوبی از آن ها سنگی باشند.

این مسئله فرصت های زیادی را فراهم می کند تا سیارات زمین مانند زیاد و کشف نشده درمنطقه قابل سکونت درآینده بوجود بیایند. انتظار نمی رود تولد آخرین ستاره تا 100 تریلیون سال آینده اتفاق بیافتد. در این مدت هر اتفاقی ممکن است برای سیاره ما رخ دهد.

به گفته محققان احتمال بوجود آمدن زمین های آینده درون خوشه های کهکشانی غول آسا و کهکشان های کوتوله بیشتر است. زیرا آنها هنوز از گازهای خود برای ساخت ستاره و سیستم های سیاره ای استفاده می کنند. این درحالی است که کهکشان راه شیری ما مقدار زیادی از گازهای موردنیاز برای تشکیل ستاره خود را از دست داده است.

یکی از مزیت های پیشرفت تمدن عصر ما در کشف تکامل عالم، امکان استفاده از تلسکوپ های قوی مانند هابل است که شجره نامه ما را از زمان بیگ بنگ تا سیر تکاملی کهکشان های حال حاضر برایمان ترسیم می کند. مدارک عینی درباره بیگ بنگ و تکامل کیهانی که به کمک امواج نوری و تابش های الکترومغناطیسی رمز گشایی شده اند، اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار داده اند اما همچنان به علت افزایش سرعت انبساط عالم 1 تریلیون سال آینده برای ما نامعلوم است. تمدنهایی که درآینده دور بوجود می آیند به رازهای بزرگتری درباره چگونگی آغاز و گسترش عالم را به دست خواهند آورد.
نتایج تحقیقات (STScI) در 20 اکتبر ماهنامه "جامعه سلطنتی ستاره شناسان" منتشر خواهد شد.

تلسکوپ فضایی هابل یک پروژه مشترک بین المللی بین ناسا و آژانس فضایی اروپا است. مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرینبلت مریلند این تلسکوپ را مدیریت می کند. هدایت عملکرد هابل نیز بر عهده موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) در بالتیمور مریلند است. اداره STScI، بر عهده سازمان دانشگاهی تحقیقات ستاره شناسی در واشنگتن می باشد.

توضیح عکس: این یک تصور خیالی از سیارات بیشمار زمین مانند است که در تریلیون سال آینده گسترش عالم متولد خواهند شد.

مترجم: مائده سهرابی
منبع: [url=http://www.nasa.gov/feature/goddard/most-earth-like-worlds-have-yet-to-be-born-according-to-theoretical-study]NASA[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده