نزدیک ترین چشم انداز از شمال انسلادوس

  • زمان : ۱۳۹۴/۷/۲۸،‏ ۱۹:۱۷
  • نمایش : ۸۹۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
فضاپیمای کاسینی ناسا ارسال بهترین تصاویر از قمر یخی زحل، انسالادوس، را آغاز کرده است. فضاپیما این تصاویر را در 14 اکتبر 2015 در زمان پرواز نزدیک از فاصله 1,839 کیلومتر از سطح قمر، تهیه کرده است. کنترل کننده های ماموریت می گویند که انتقال اطلاعات تا چند روز آینده ادامه دارد.

بر اساس تصاویر کیفیت پایین ویجر، دانشمندان انتظار داشتند که قطب شمال انسلادوس پر از گودال باشد؛ اما تصاویر با کیفیت کاسینی خلاف این را نشان می دهد.

پل هافنستین (Paul Helfenstein) دانشگاه کورنل در ایتاکا، نیویورک گفت: «مناطق شمالی شبکه ای از ترک های نازک و دهانه هایی دارد که در نور دیده شده است. این ترک های نازک در همه منطقه شمال انسلادوس که در این تصویر دیده می شود و در کل قمر گسترش پیدا کرده است.»

برخورد نزدیک بعدی کاسینی با انسلادوس در 28 اکتبر برنامه ریزی شده است. زمانی که کاسینی به فاصله 49 کیلومتری منطقه جنوب این قمر ر می رسد. در طول این ملاقات کاسینی عمیق ترین شیرجه خود را درون یخ فشان این قمر خواهد زد و تصویرها و اطلاعات ارزشمندی درباره منشا زیرین سطح یخ زده آن جمع آوری خواهد کرد. محققان کاسینی امیدوار هستند که این اطلاعات مدارکی را از چگونگی فعالیت های گرمابی اقیانوس این قمر و در اختیارشان بگذارد و به آن ها بگوید که چه مقدار از فشار های ناشی از این فعالیت ها در قابل سکونت کردن اقیانوس انسلادوس نقش دارند.

آخرین پرواز نزدیک کاسینی از کنار انسلادوس در 19 دسامبر اتفاق می افتد، زمانی که فضاپیما مقدار گرمای درون قمر را اندازه گیری می کند. این پرواز در ارتفاع 4999 کیلومتری انجام می شود.

ترجمه: مائده فرهوش
منبع: [url=http://astronomy.com/news/2015/10/closest-northern-views-of-saturns-moon-enceladus]Astronomy.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده