سیاهچاله بزرگ راه شیری به زودی ابر گازی را می بلعد

  • زمان : ۱۳۹۲/۱۱/۳،‏ ۱۹:۲۷
  • نمایش : ۱٬۸۰۷ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
یک ابر گازی غول پیکر به سمت سیاهچاله ابر پر جرم مرکز کهکشان راه شیری می رود و دانشمند در چند ماه آینده شاهد تصویر جالبی از این سیاهچاله خواهند بود.
ماهواره سویفت ناسا یک صندلی در ردیف اول برای رصد این برخورد دارد و دانشمندان شور و هیجان زیادی دارند.

ناتالی دگنار Nathalie Degenaar از دانشگاه میشیگان می گوید:« هر کس دوست دارد این رویداد را رصد کند، زیرا بسیار نادر است.»

در سال 2003 دانشمندان پیشبینی کردند که در ماه مارس این ابر گازی که G2 نام دارد با سیاهچاله ای که در کهکشان راه شیری پنهان است برخورد خواهد کرد. این سیاهچاله Sagittarius A نام دارد.

البته دانشمندان نشانه هایی از چنین برخورد هایی را در کهکشان های دیگر نیز دیده بودند. اما این برخورد در نزدیکی ما اتفاق خواهد افتاد و تصویر خوبی از آن می توانیم ببینیم.

سیاهچاله ها با گرانش قوی خود حتی نور را به سمت خود می کشند. رصد چنین اشیا سخت است اما زمانی که آنها در حال تغذیه هستند، قابل رصد می شوند.
تلسکوپ سویفت با جذب اشعه ایکس از سیاهچاله آن را رصد می کند.

دانشمندان ابر گازی G2 را ده برابر پر جرم تر از زمین می داند و معتقدند ستاره ای در مرکز آن نهفته است. همچنین آنها فکر می کنند که در این ابر دیسک گازی می تواند باشد که سیارات را بوجود آورد.

این فرایند زمانی صورت می گیرد که ابر G2 در فاصله 200 واحد نجومی (فاصله زمین تا خورشید 150 میلیون کیلومتر) از سیاهچاله Sag A قرار گیرد.

منبع: [url=http://www.space.com/24362-milky-way-black-hole-gas-cloud.html]space.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده