رکورد طولانی ترین سفر یک روزه کنجکاوی در مریخ

  • زمان : ۱۳۹۲/۵/۶،‏ ۱۴:۱۰
  • نمایش : ۱٬۷۶۹ دفعه
  • موضوع :
مریخ نورد کنجکاوی در روز 21 جولای بیشترین مسافت را در طول ماموریتش در مریخ سفر کرد. (100.3 متر)

در روز 340 مریخی یا سل مریخ نورد در مسیری با نمای غیر معمول حرکت کرد تا برای برنامه ریزی یک مسیر امن آماده شود. تیم مریخ نورد قصد دارد هفته آینده قابلیت استفاده از سیستم "autonav" روی مریخ نورد فعال کنند تا بعد از آن کنجکاوی به صورت خورکار مسیر های طولانی را بار ها طی کند.
مریخ نورد کنجکاوی در ماموریتی چند ماهه است که از محلی که نیمه اول سال 2013 در آن بود شروع شده است (Glenelg) و به سمت مقصد اصلی اش یعنی لایه های پایینی کوه شارپ حرکت خواهد کرد.
تا قبل از روز 21 جولای، طولانی ترین حرکت کنجکاوی در مریخ 49 متر و در روز 50 مریخی (26 سپتامبر 2012) بوده است. مریخ نورد در 23 جولای نیز 62.4 متر حرکت کرد و به این ترتیب کل مسیر حرکت از راه دور کنجکاوی 1.23 کیلومتر شد.
حرکت کنجکاوی شامل سه بخش بود و در پایان بخش اول و دوم چرخید. برنامه ریزان مریخ نورد با استفاده از تصویر برداری استریو توسط دوربین کنترل روی دکل (Navcam) و تصویر دوربین تله لنز ماست (Mastcam) ا انجام شد. همچنین در این مسیر از قابلیت دیگر مریخ نورد استفاده شد تا در طول مسیر حرکت از راه دور، طول مسیر حرکت اندازه گیری شود تا عدم لغزش چرخ ها در حال چرخیدن بررسی شود.
پاول بلاتا (Paolo Bellutta) از تیم برنامه ریز مریخ نورد می گوید: «آنچه که به ما در طول این حرکت طولانی کمک کرد، شروع حرکت از یک نقطه بلند و دوربین Mastcam بود. Mastcam در شناسایی اندازه سنگ های مسیر حرکت به ما کمک کرد. ما می توانستیم مسیر حرکت را ببینیم اما منطقه ای به طور واضح قابل رویت نبود؛ پس ما باید مسیری در ازاطراف آن منطقه پیدا می کردیم.»


همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده