در هنگام فرود مریخ نورد کنجکاوی، کجا بودید؟

  • زمان : ۱۳۹۲/۵/۱۶،‏ ۱۹:۵۳
  • نمایش : ۱٬۸۷۲ دفعه
  • موضوع :
در لحظه ی فرو د دراماتیک و پر تنش مریخ نورد کنجکاوی در تاریخ 5 آگوست 2012 شما کجا بودید؟ آیا توانستید این رویداد را زنده مشاهده کنید و مانند دانشمندان این پروژه هیجان را احساس کنید؟
در آن روز میلیون ها نفر در سراسر جهان به تلویزیون و دستگاه تلفن همراه خود چشم دوخته بودند.

Adam Steltzner، مردی که رهبری تیم طراحی و سیستم تست فرود بی سابقه ی sky-crane را بر عهده داشت، این گونه بیان کرد:" ما توانستیم به یک رویای اندکی بزرگ تر یا آرزویی اندکی پر احساس تر دست یابیم."

سالگرد فرود کنجکاوی در تلویزیون ناسا به همراه بخش ویژه ای از مهندسی کنجکاوی و دستاورد های پخش شد. هیئت کنجکاوی به جایگاه ویژه ی خود در قلب و اذهان عمومی اشاره کردند که از طریق سایت های اجتماعی و توجه مردم به کنجکاوی می توان به صحت آن پی برد.

در طول این یک سال مریخ نورد کنجکاوی که به اندازه ی یک اتومیبل است توانسته تقریبن 1مایل راهپیمایی کند، تا به هدف اصلی خود یعنی یافتن شواهدی از محیط باستانی مناسب برای زندگی در مریخ دست یابد. آن در حال حاضر در 3 مایلی بالای کوه شارپ قرار دارد. این کوه شامل لایه هایی است که اطلاعات جالبی در اختیار کنجکاوی خواهد گذاشت.
کنجکاوی تا کنون بیش از 190 گیگابیت داده و 70هزار عکس به زمین مخابره کرده است . همچنین لیزر خود را بیش از 75هزار بار برای 2هزار هدف به کار برده است.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده