توقف بعدی کنجکاوی

  • زمان : ۱۳۹۳/۱/۷،‏ ۱۴:۰۷
  • نمایش : ۱٬۴۸۳ دفعه
  • موضوع :
اختلاف بین شکل های دانه های سیمان و سنگ های ماسه ای در چشم انداز عکس مریخ نورد کنجکاوی می تواند موضوع جدیدی برای تحقیق در ایستگاه علمی باشد.

در سفر مریخ نورد کنجکاوی از پایین دامنه کوه شارپ در مریخ، امروز کنجکاوی به مکانی به نام کیمبرلی (Kimberley) رسیده است. در این منطقه مریخ نورد برای مدتی توقف می کند. نام این منطقه از منطقه شمال غربی استرلیا گرفته شده است. این منطقه به علت بافت های مختلف خاک انتخاب شده است.

Ashwin Vasavada دانشمند پروژه کنجکاوی می گوید: «تصویر مداری به ما اطلاعاتی از نوع سنگ های این مکان نمی دهد. اما کنجکاوی می تواند تصویری از نزدیک به ما بدهد. اختلاف فاز ها در این منطقه بسیار جالب و شگفت انگیز است.

سنگ هایی که کنجکاوی تا امروز بررسی کرده بیشتر به حالت گل و سنگ ریزه بوده است. اما بافت این منطقه از لایه های مختلف ماسه سنگ است.

مریخ نورد کنجکاوی سال گذشته زمانی که منطقه ای به نام یلونایف خلیج (Yellowknife Bay) را مورد تجزیه و تحلیل قرار می داد، توانست شواهدی از حیات میکروبی در گذشته مریخ را پیدا کند.

تیم مریخ نورد امیدوار هستند بتوانند با انتقال ماسه سنگ به ایستگاه بین راه که در 86 متر در جنوب مریخ نورد است بتوانند تحقیقات خود را انجام دهند.

مایکل مالین از سیستم علوم فضایی مالین می گوید:« موضوع مهم برای ما این است که بدانیم چرا برخی از سنگ ها در برابر فرسایش مقاوم تر هستند. مخصوصا زمانی که آنها به هم نزدیک هستند.»

مالین می گوید تفاوت در ماسه سنگ ها می تواند نشان دهنده وجود محیط مرطوب در گذشته باشد. این موضوع شاید تاییدی بر حیات در گذشته مریخ باشد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده