روز جهانی نجوم سال ۹۸ در برج میلاد

«آسمان، ضیافت بدون مرز»

 

در سال ۱۹۷۳، یعنی چهل و شش سال ‌پیش، داگ برگر (Doug Berger)، رییس انجمن نجوم کالیفرنیای شمالی، پیشنهاد داد که منجمان در روز مشخصی تلسکوپ‌های خود را به میان مردم برده و آن‌ها را با زیبایی‌های آسمان شب آشنا کنند. نزدیک به دو دهه است که این برنامه با عنوان روز و هفته جهانی نجوم در ایران گسترش پیدا کرده است و امروز شاهد برگزاری برنامه‌های ترویجی عمومی در بسیاری از شهرها هستیم.

روز جهانی نجوم سال ۹۸ توسط انجمن نجومی ایران با شعار «آسمان، ضیافت بدون مرز» برگزار کرد. این برنامه در روز ۱۹ اردیبهشت و از ساعت ۶ عصر تا ۱ بامداد در برج میلاد تهران برگزار شد و منجمان و گروه‌های نجومیدر کنار یکدیگر مردم را با زیبایی‌های آسمان شب آشنا کردند. گروه نجومی کافه‌آسترو نیز همراه با دیگران در این برنامه حضور پیدا کرد، تا سهمی در ترویج علم داشته باشد.

از فعالیت‌های گروه نجومی کافه‌آسترو در روز نجوم ۹۸ می‌توان به معرفی ماه، نزدیک‌ترین همسایه زمین و پرسش و پاسخ با موضوع این قمر اشاره کرد. همچنین در بخشی دیگر بازدید کنندگان تصاویری سه بعدی را با عینک مشاهده کردند و توضیحاتی درباره هر تصویر شنیدند. در کنار این فعالیت‌ها مجله الکترونیک کافه‌آسترو نیز معرفی شد و علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های گروه، بازدیدکنندگان برخی شماره‌های مجله کافه آسترو را دانلود و مطالعه کردند.

در ادامه شاهد تصاویری از روز نجوم خواهید بود:


 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده