مشترك گرامي موجود فضایی مورد نظر در کیهان موجود نمی باشد لطفاً مجدداً سیگنال نفرستید!

  • زمان : ۱۳۹۵/۲/۱۸،‏ ۱۴:۰۲
  • نمایش : ۲٬۱۳۶ دفعه
  • موضوع : ویدیو

فیلم علمی تخیلی «تماس» "Contact"

آیا مادر این جهان لایتناهی تنها زندگی می کنیم؟و یا همسایگان فضایی نیز داریم؟ داستان فیلم علمی تخیلی «تماس» "Contact"

مشترك گرامي موجود فضایی مورد نظر در کیهان موجود نمی باشد لطفاً مجدداً سیگنال نفرستید!

این پرسش که آیا ما دراین جهان تنها هستیم قدمتی به بلندای تاریخ علم نجوم دارد؛شاید در ابتدا نیز امری غیر ممکن و سوالی بیهوده به نطر می رسید اما با واقعیت یافتن بسیاری از رویاهای بشر ،این پرسش نیز رنگ جدی تری به خود گرفت،تا جایی که امروزه موسسه ای به نام مرکز پژوهش های SETI[1] وجود دارد که وظیفه تحقیق برای یافتن یلفتن موجودات هوشمند فضایی و تمدن فرا زمینی را به عهده دارد.اما واقعیت چیست؟آیا مادر این جهان لایتناهی تنها زندگی می کنیم؟و یا همسایگان فضایی نیز داریم؟

«پروفسور آرووی نیز از کودکی درگیر سوالاتی از این قبیل بود و تمام تلاش های خود را علی رغم مخالفت های دیگر دانشمندان در این زمینه بکار بست.او و گروهش سالها در انتظار نشانه ای از تمدن غیر زمینی به تحقیق پرداختندتا اینکه....»

اگر مشتاقید که ادامه ی داستان را دنبال کنید باید به تماشای فیلم" تماس "یا contact بنشینید.

" تماس " ساخته ی رابرت زمیکس ،کارگردان آمریکایی است.کسی که در پرونده او کارهایی همچون"فارست گامپ"و "دور افتاده "به چشم می خورد.اما حضور او در این مقام از ابتدا صورت نگرفت!ایده ی اولیه ی contactتوسط "کارل ساگان"در سال 1979 داده شد.ساگان فیزیکدان و اختر شناسی برجسته  و از بنیان گذاران پروژه جستجوی هوشمندان فرازمینی (SETI) بود.او به همراه "آن درویان"ایده ی خود را  در سال 1980به نگارش در آورد و در این راه از کمک ها و راهنمایی های پروفسور "کیپ تورن" در رابطه با کرم چاله ها بهره گرفت. در همین سال ها ،"لیندا ابست"،از دوستان نزدیک ساگان به عنوان مدیر اجرایی استودیو توسط "پیتر گابر"به استخدام در آمد و در این با " تماس" با وی صحبت کرد.گابر تصمیم گرفت پس از تغییری اندک در فیلمنامه آن را به وارنر براس ببرد.در همین میان ساگان نیز ایده ی خود را در قالبی رمانی به همین نام آماده و و در سال 1985منتشر کرد .پس از مدتی گابر کار را رها کرد و به شرکت دیگری ملحق شد بنابراین کمپانی وارنر نیز تصمیم گرفت که فیلم نامه را به نسخه ی اصلی بازگرداند.ساخت فیلم بدلیل تعویض های مکرر کارگردان و یا دیگر عوامل تا سل 1996به تعویق افتادتا بالاخره زمیکس به شرط داشتن ق تغییر پایان داستان کارگردانی را پذیرفت.

فیلم برداری در VLA[2](very large array)در نیو مکزیکو آغاز گشت .آنها برای تصویر برداری از رادیو تلسکوپ های VLAمجبور بودند تا از با بنیاد ملی علوم مذاکره کنند تا حرکت و جهت آن به گونه ای باشد که بیشترین تأثیر گذاری را در فیلم داشته باشد. دیگر بخش های فیلم نیز در فیجی،کانادا و نیوفنلاند ضبط شده اند.

با اینکه تماس کار پر بازیگریست اما تأکید فیلم بر دکتر آرووی است که "جودی فاستر "به خوبی از عهده ی آن برآمده است.جالب است بدانید که شخصیت الینور آرووی با الهام از دکتر" جیل تارتر"-سرگروه پروژه ی فونیکسِ مرکز پژوهش های SETI-نوشته شده است.در همین راستا فاستر نیز ملاقات هایی با او داشت،هرچند تارتر به عنوان مشاور به گروه پیوسته بود.همچنین برای واقعی تر جلوه دادن فیلم نیاز به همکاری با CNNو استفاده از خبرنگاران و مجریان آن بود و این همکاری تا جایی ادامه یافت که حتی مجری پرسابقه ،لری کینگ،نیز در فیلم حضور داشت.

زمیکس گزینه های متفاوتی را برای نقش ریاست جمهوری آمریکا در نظر داشت که هر کدام بدلیلی خط خوردند تا اینکه در پی اعلامیه منتشر شده ی ناسا در موردآلن هیلز 84001  [3] بیل کلینتون-رییس جمهور وقت-نیز سخنرانی کرد.همین سخنان زمیکس را به فکر واداشت و با کمک گروه جلوه های ویژه به فیلم الحاق شد!هرچند پس پخش فیلم کاخ سفید از این اقدام اظهار نارضایتی کرد.

با وجود سختی ها و موانع بسیار،فیلم در جولای 1997 اکران شد هفت ماه پس از مرگ ساگان و او دیگر نبود که نتیجه ی سالها تلاش خود را ببیند.تماس انعکاسی از رویاهای او بود که سعی کرد برای جهانیان به تصویر بکشد؛اما آیا به حقیقت مبدل خواهد گشت؟

 

منابع

ویکی پدیا

Pourianazemi.com

 

[1] The search for extraterrestrial intelligence

[2] -نوعي رصد خانه ی ستاره شناسی رادیویی استکه برای دریافت سیگنال های سیاه چاله ها و دیسک های گازی اطراف ستارگان جدید،ساخته شده است.

[3] -شهاب‌سنگی است که با داشتن ۴٫۰۹۱ بیلیون سال یکی از کهنسال‌ترین نمونه‌هائی است که تا کنون درسامانه ی خورشیدی پیدا شده است.

این شهاب‌سنگ را یک گروه شهاب‌سنگ یاب در ۲۷ ماه دسامبر سال ۱۹۸۴ میلادی در ناحیه‌ای به همین نام در مناطق قطبی جنوبگان پیدا کرد.

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده