آخرین نگاه به تایتان

زمان: ۱۳۹۶/۶/۲۵،‏ ۱۹:۵۷ نمایش : ۹۷۱ دفعه
موضوع : اخبار سایت

آخرین نگاه به تایتان

همانطور که فضاپیمای کاسینی آخرین نگاه را به اطراف سامانه زحل می انداخت، این تصویر را از قمر غول پیکر تایتان ضبط کرد. علاقه به تایتان اسرارآمیز انگیزه اصلی برای بازگشت به زحل با کاسینی-هویگنس پس از پروازهای نزدیک وویجر در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود. کاسینی و کاوشگر آن هویگنس که توسط آژانس فضایی اروپا تهیه شده است نشان داد که ماه (تایتان) به همان اندازه جذاب است که دانشمندان امیدوار بودند. 
این تصاویر توسط دوربین زاویه باریک کاسینی در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ گرفته شده اند. آنها از آخرین تصاویری هستند که به سمت زمین فرستاده شدند.
یک تصویر طبیعی رنگی (شکل A)، برگرفته از تصاویر گرفته شده با استفاده از فیلترهای طیفی قرمز، سبز و آبی تایتان را بیشتر از آنچه وویجر نشان داد، به تصویر کشیده است - یک گوی طلایی پیچیده شده با جو متراکم.
شکل B یک تصویر رنگی جداگانه با رنگ کاذب را به این نما با استفاده از فیلتر طیفی (با محدوده ۹۳۸ نانومتر ) اضافه کرد که می تواند قسمتی از درون جو را ببیند. 
این تصویر در فاصله ۴۸۱۰۰۰ مایلی (۷۷۴۰۰۰) کیلومتری از تایتان بدست آمد. مقیاس تصویر حدود ۳ مایل (۵ کیلومتر) در هر پیکسل است.
ماموریت کاسینی یک پروژه همکاری ناسا، ESA و آژانس فضایی ایتالیا است. آزمایشگاه پیشرانش جت، بخشی از کالتک در پاسادنا، مدیریت ماموریت های علوم ناسا را در واشنگتن برعهده دارد. مدارگرد کاسینی و دو دوربین آن در JPL طراحی، توسعه و جمع آوری شدند. مرکز عملیات تصویربرداری در موسسه علوم فضایی در بولدر کلرادو مستقر است.

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده