چرا تپ اختر ها می چرخند؟

  • زمان ارسال: ۱۳۹۵/۵/۵،‏ ۱۲:۵۶
  • نمایش: ۱٬۰۲۰ بار

پاسخ به تپ اخترها

علت این اتفاق پایستگی اندازه حرکت زاویه ای است. ستاره نترونی چگالی بالایی دارد و برای پایستگی باید به سرعت بچرخد. به متن زیر توجه کنید:
ستاره نوترونی: هنگامی که ستاره پر جرمی به شکل ابرنواختر منفجر میشود، شاید هسته آن سالم بماند. اگر جرم هسته بین ۱٫۴ تا ۳ جرم خورشیدی باشد جاذبه, آن را فراتر از مرحله کوتوله سفید متراکم میکند تا این که پروتونها و الکترونها برای تشکیل نوترونها به یکدیگر فشرده شوند. این نوع شی آسمانی ستاره نوترونی نامیده میشود.
وقتی که قطر ستارهای ۱۰ کیلومتر (۶ مایل) باشد، انقباضش متوقف می شود. برخی از ستارگان نوترونی در زمین به شکل تپ اختر شناسایی میشوند که با چرخش خود، ۲ نوع اشعه منتشر میکنند.
چگالی بسیار بالا به ستاره اجازه می دهد با سرعت های بسیار زیاد در حد صدها دور در ثانیه بچرخند بدون اینکه از هم بپاشد.زمانی که ستاره منقبض می شود بدون اینکه اندازه حرکت تغییر بکند باید انتظار چنین چرخش سریعی هم داشت.اگر ستاره دارای میدان مغناطیسی اولیه باشد این میدان حفظ می شود .ستاره های تپنده ,چشمه های انفجاری اشعه گاما وستاره های نوترونی در بعضی از ستاره های دوتایی تولیدکننده اشعه ایکس دارای میدانی مغناطیسی با شدت حتی یکصد میلیون تسلا(تقریب یک میلیون میلیون برابر شدت میدان مغناطیسی زمین)هستند.
شما می توانید مقاله کامل ستاره های نوترونی را در لینک زیر بخوانید:

http://www.cafeastro.net/news/neutron-star
۱۳۹۵/۵/۱۵،‏ ۱۷:۰۷

پاسخ