کهکشان های کوتوله، زادگاه ستاره های اولیه

  • زمان : ۱۳۹۳/۴/۹،‏ ۲۰:۴۰
  • نمایش : ۱٬۸۸۰ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
کهکشان های کوتوله ممکن است کوچک باشند اما ستاره های بزرگ در آنها تشکیل می شوند. مشاهدات جدید تلسکوپ فضایی هابل نشان می دهد که کهکشان های کوتوله مسئول تشکیل بخش زیادی از ستاره های جهان هستند.
مطالعه تاریخ جهان اولیه به ما کمک می کند تا بفهمیم ستاره های جدید چگونه تشکیل شده اند و کهکشان ها چگونه رشد می کنند و طی 3.5 تا 6 میلیارد سال تکامل پیدا می کنند. طی 10 سال مطالعه جهان رابطه بین جرم کهکشان ها و تشکیل ستاره ها در آنها بررسی شده است.

Hakim Atek سرپرست این تحقیقات در مجله اینترنتی اخترفیزیک گفت:«ما گمان می کنیم که کهکشان های کوتوله نقش مهمی در موج اولیه تشکیل ستاره ها داشته اند. در حال حاضر ما قادر به اندازه گیری تاثیر آنها هستیم.»

مطالعات قبلی درباره تشکیل ستاره ها محدود به کهکشان ها با جرم زیاد یا متوسط بود اما در دوره اولیه تشکیل ستاره ها، کهکشان های کوتوله زیادی وجود داشته اند.

مطالعات جدید ستاره شناسان با استفاده از تصویر عمیق 3 هابل (WFC3) گامی بلند برای درک شکل گیری ستاره ها در جهان اولیه در کهکشان های انفجاری است. در کهکشان های انفجاری ستاره ها سریع تشکیل می شوند و میزان تشکیل ستاره ها در این کهکشان ها بسیار بیشتر از دیگر کهکشان ها است.

قابلیت مادون قرمز عکس WFC3 به ستاره شناسان کمک می کند تا درباره وابستگی جمعیت ستاره ها به کهکشان ها کوتوله کم جرم تحقیق کنند.

از همکاران این پروژه Jean-Paul Kneib گفت:«در این کهکشان ها ستاره ها به سرعت تشکیل می شوند و حتی می توانند حجم ستاره ها را در 150 میلیون سال دو برابر کنند.»
محققان می گویند چنین رشد عظیمی در کهکشان های معمولی 1 تا 3 میلیارد سال طول می کشد.

به علاوه این تحقیقات کمک می کند تا بفهمیم ستاره های کهکشان ما چگونه و کجا تشکیل شده اند و روند تکامل یک کهکشان چگونه است.

منبع: [url=http://www.nasa.gov/press/2014/june/nasas-hubble-finds-dwarf-galaxies-formed-more-than-their-fair-share-of-universes/#.U7GLE7FceSo]NASA-Hubble[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده