کشف سیارک آبی در اطراف ستاره ای مرده

  • زمان : ۱۳۹۲/۷/۲۰،‏ ۲۱:۱۹
  • نمایش : ۲٬۰۳۶ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
اخترشناسان بقایای یک سیارک بزرگ را یافته اند که آغشته از آب است و به دور ستاره ای مرده می گردد. این اولین بار است که نشانه های حیات بر روی سیارکی در خارج از منظومه شمسی دیده شده است.
محققان در اطراف کوتوله سفید GD 61، سطحی سنگی به همراه آب را یافته اند . این اولین باری است که این دو عنصر حیاتی با هم در فراتر از منظومه شمسی دیده شده اند.

Jay Farihi از دانشگاه کمبریج انگلستان می گوید: «وجود آب در یک سیارک به معنای وجود زیر بنای ساختمان که سیاره قابل سکونت است. به احتمال زیاد در اطراف تعداد قابل توجهی از ستاره هایی مانند GD 61 چنین بنای سیاره ای وجود دارد.»

«با وجود این ساختمان آغشته از آب امکان وجود سیارات زمین مانند نیز به دور این نوع ستاره خواهد بود. زیرا سیستمی که می تواند یک سیارک با این ویژگی ها را بسازد، پس می تواند سیارات بزرگی هم بوجود آورد.»

امکان دارد این سیارک تکه ای از یک سیاره بزرگ باشد. Farihi می گوید:«ما نمی دانیم این سیاره چگونه از هم پاشیده شده است. این نوع سنگ همراه با آب اولین بار است که دیده می شود.»

همچنین این سیارک می تواند نشان دهد که آب برای اولین بار چگونه بر روی زمین بوجود آمده است. دانشمندان فکر می کنند که زمین در ابتدا کاملا خشک بوده است و آب اقیانوس ها از طریق سیارکی بر روی زمین آمده است.
به علاوه، این تحقیقات مسیر جدید و امیدوار کننده ای در زمینه علوم سیاره ای بوجود آورده است.

منبع: [url=http://www.space.com/23149-watery-asteroid-habitable-planets-white-dwarf.html]www.space.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده