کشف سیاره ی بیگانه ی «Lava World» یا «گدازه جهان» شبیه ترین سیاره به زمین

  • زمان : ۱۳۹۲/۸/۹،‏ ۱۹:۰۷
  • نمایش : ۲٬۴۷۴ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این سیاره ی عجیب و غریب که دانشمندان را از لحاظ شباهت فراوان به زمین گیج کرده است در ماه گذشته توسط فضاپیمای کپلر کشف شد.
به همین علت نام کپلر-78B را بر آن نهادند.
این سیاره از نظر ساختار کاملا دوقلوی زمین محسوب می شود و تنها 20 درصد از زمین پهن تر است و چگالی آن تقریبا با زمین یکسان است. اما دمای بالای آن مانعی بزرگ برای ایجاد یک تمدن هوشمند در آن است.
Andrew Howard از دانشگاه هاوایی در مانوا درباره ی شبیه ترین سیاره به زمین که در خارج منظومه شمسی قرار دارد گفت:« این سیاره تقربیا هم اندازه ی زمین است و چگالی مشابه دارد، در واقع این سیاره همان زمین است که درحال تکامل است.»

سیاره ی کپلر-78B با ستاره ی خورشید مانند خود حدود 1.5 میلیون کیلومتر فاصله دارد، یعنی حدود 1 درصد فاصله ی زمین تا خورشید. و هر شبانه روز آن 8.5 ساعت طول می کشد. به علت نزدیکی آن به ستاره ی مادر دمای سطحی آن به حدود 2هزار درجه می رسد.
چگالی زمین و کپلر-78B بسیار به زمین نزدیک است، به همین علت به احتمال زیاد این سیاره دارای یک هسته ی آهنی و سطحی صخره ایست.
مورد عجیب این سیاره نزدیکی بیش از حد آن به ستاره ی مادر یا میزبان خود است. دانشمندان هنوز دلیلی برای این نزدیکی بیش از اندازه بدست نیاورده اند. آنچه مشخص است، پایین و پایین تر رفتن این سیاره به سمت ستاره است تا جایی که گرانش به آن اجازه دهد و دانشمندان تخمین می زنند این نزدیک شدن به ستاره ی میزبان حدود 3 میلیارد سال یا بیشتر طول می کشد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده