پیام تبریک استیون هاوکینگ برای افق های نو

  • زمان : ۱۳۹۴/۴/۲۴،‏ ۲۳:۵۶
  • نمایش : ۱٬۸۲۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
پروفسور استیون هاوکینگ برای پرواز افق های نو از کنار پلوتو پیام تبریکی برای تیم افق های نو ارسال کرد.
روز ۱۴ جولای، فضاپیمای افق های نو از فاصله ۱۲۵۰۰ کیلومتری سیاره کوتوله پلوتو عبور کرد. این فضاپیما سال ۲۰۰۶ زمین را طی کرد و پس از طی مسافت ۵ میلیارد کیلومتر به دورترین بخش منظومه شمسی رسید.

استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است که کارهای علمی‌اش سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. کتاب‌ها و همایش‌هایش، او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌است.کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند، باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید، جنجال زیادی به پا کرد. این کتاب تنها پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد.

هاوکینگ در ویدیو می گوید: «من می خواهم به گروه نیوهورایزنز و ناسا به خاطر ماموریت یک دهه ای پیشگامانه ای که برای کاوش سامانه ی پلوتو و کمربند کویپر داشتند تبریک بگویم. ۵۰ سال از زمانی که نخستین ماموریت پیروزمندانه به بهرام، مارینر ۴ عکس هایی را از سیاره ی سرخ به زمین فرستاد گذشته. اکنون با آشکار شدن رازهای پلوتوی دوردست، سامانه ی خورشیدی بیش از پیش به روی ما گشوده خواهد شد. افق های نو می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم که منظومه شمسی ما چگونه ساخته شده است. ما کشف می کنیم برای اینکه ما انسان هستیم و می خواهیم بدانیم. می امیدوارم که پلوتو ما را در این مسیر کمک می کند. من از نزدیک این پروژه را نگاه می کنم وامیدوارم که موفق شوید.

<iframe src="http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/EfkvD/vt/frame" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" height="320" width="569" ></iframe>

اخبار مزتبط
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=291]افق های نو، به سوی سیاره کوتوله پلوتو و قمر شارون[/url]
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=292]عکس های فضاپیمای افق های نو از پلوتو و شارون[/url]
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=295]حال پلوتو را بهتر می شناسیم[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده