مه های متفاوت از پلوتون در روشنایی

  • زمان : ۱۳۹۵/۱/۳۱،‏ ۱۱:۲۱
  • نمایش : ۲٬۴۴۳ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
محققان تیم افق های نو(New Horizons)ناسا با کشف  ویژگی های بسیار زیاد لایه های مه در پلوتون درحال کسب اطلاعات بیشتری از ساختار و رفتار پیچیده ی اتمسفر آن هستند.

این لایه های مه اولین بار توسط تیم افق های نو(New Horizons)با استفاده از فضاپیمایی که به دور پلوتون چرخید توانست اولین اکتشاف تاریخی خود را درباره ی جهان مرموز در ماه جولای(july)انجام دهد.

محققان دریافتند که تفاوت لایه های مه در روشنایی در اتمسفر پلوتون به میزان نور و دید ما بستگی دارد.مه ساختار کلی عمودی خود را هنوزحفظ میکند.تغییرات روشنایی می تواند به دلیل خاصیت شناوری امواج باشد.(چیزی که دانشمندان آن را امواج گرانش نامیده اند)چیزی که معمولا به وسیله جریان هوای رشته کوه ها شروع میشه.ما وقوع امواج گرانش برروی زمین،مریخ را می دانستیم و اکنون خوشبختانه روی پلوتون نیز ما وقوع این امواج را میدانیم.

لایه های مه پلوتون به بهترین نحو در عکسی که با فضاپیمای افق های نو(New Horizons) زمانی که خورشید پشت پلوتون قرار دارد دیده شده است. افق های نو(New Horizons) این عکس ها را زمانی که داشت پلوتون را ترک میکرد در( 14 جولای 2015) گرفت.در این مشاهده ها،از عکاس شناسایی دور برد(Long Range Reconnaissance Imager) افق های نو(New Horizons) لایه های مه در یک مکان مشخص جغرافیایی بر روی پلوتون به دفعات زیاد عکس برداری شده است،بین فواصل 2 تا 5 ساعت.روشنایی در لایه ها تقریبا 30 درصد تغییر کرد.اگرچه ارتفاع لایه ها از سطح ثابت ماند.

Andy Cheng  محقق اصلی عکاس شناسایی دور برد(Long Range Reconnaissance Imager) از رشته فیزیک آزمایشگاهی کاربردی (Applied Physics Laboratory ) در دانشگاه جان هاپکینز(John Hopkins University) در شهر لارِل،مری لند Laurel,Maryland. می گوید:"پلوتون به طرز ساده ای شگفت انگیز است".همچنین می گوید:"وقتی برای اولین بار این عکس هارا دیدم و دیدم که ساختار مه پلوتون را آشکار کردند،می دانستم سر نخ های جدیدی درباره ی ماهیت مه های پلوتون داریم.اینکه این لایه های مه بالا یا پایین نمیروند می تواند در شبیه سازی های آینده مهم باشد.

منبع: NASA

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده