فضاپیمای ناسا در مسیر مشتری از زمین عکس گرفت

  • زمان : ۱۳۹۲/۷/۳۰،‏ ۲۱:۲۸
  • نمایش : ۱٬۸۵۰ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
فضاپیمای جونو ناسا که به سمت مشتری در حرکت است، در اوایل این ماه به سمت زمین برگشت و یک عکس OP از زمین تهیه کرد.
ماموریت 1.1 میلیارد دلاری جونو در سال 2011 راه اندازی شد و در حال حرکت در یک مسیر طولانی و غیر مستقیم به سمت بزرگترین سیاره منظومه شمسی یعنی مشتری است. شتاب دهنده زمینی جونو در 9 اکتبر به این کاوشگر سرعتی خواهد داد تا بتواند مسیر خود را تا مشتری ادامه دهد.

در طی این سفر دوربین JunoCam از زمین عکسی تهیه کرد که این هفته در ناسا منتشر شد.

این فضاپیمای 3،267 کیلوگرمی که از سلول خورشیدی به عنوان انرژی استفاده می کند، در 4 جولای 2016 به مدار مشتری خواهد رسید و برای یک سال کامل زمینی جو، میدان گرانشی و میدان مغناطیسی غول منظومه شمسی را مطالعه خواهد کرد. دانشمندان امیدوارند این تحقیقات رمز و راز های دیرینه مشتری درباره ترکیبات آن و امکان وجود هسته سنگی را پاسخ دهد.

جونو در 5 آگوست 2011 از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. در حال حاضر این فضاپیما به اندازه حرکت تا کمربند سیارکی سرعت دارد. در 9 اکتبر از طریق شتاب دهنده زمینی جونو سرعت آن به 126،000 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که با توجه به خورشید این سرعت 140،000 کیلومتر بر ساعت خواهد شد.

مقامات در موسسه تحقیقات جنوب غربی در سان آنتونیو، تگزاس، ویدیویی منتشر کرده اند که چگونگی کار کرد سیستم افزایش جاذبه جونو را توضیح می دهد.

در 9 اکتبر ساعت 3:21 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، فضاپیمای جونو در نزدیک ترین حالت به زمین و فاصله 560 کیلومتر خواهد رسید. از زمان پرتاب جونو این فضاپیما در حالت امن قرار دارد اما از 9 اکتبر به بعد وارد حالت نرمال خواهد شد.

منبع: [url=http://www.space.com/23280-juno-jupiter-spacecraft-earth-photo.html]space.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده