عکس های فضاپیمای افق های نو از پلوتو و شارون

  • زمان : ۱۳۹۴/۴/۲۳،‏ ۴:۳۲
  • نمایش : ۲٬۴۶۰ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
فضاپیمای افق های نو سال 2006 به سمت پلوتو پرتاب شد و در 14 جولای 2015 به فاصله 12500 کیلومتری این سیاره کوتوله می رسد.

عکس های زیر از 14 آوریل تا 13 جولای در سایت این ماموریت منتشر شده است.

14 April
اولین عکس رنگی افق های نو از پلوتو: این تصویر در روز 9 آوریل از پلوتو و قمر آن، شارون، گرفته شده است. در زمان عکاسی فاصله افق های نو تا پلوتو 115 میلیون کیلومتر، یعنی به اندازه فاصله زهره از خورشید بوده.

 

 


30 April
حرکت پلوتو و شارون: در روز های 12 تا 18 آوریل، طی 6.5 روز 13 عکس از پلوتو و شارون گرفته شد و در نتیجه آن ها عکس زیر بدست آمد. در این عکاسی فضاپیمای افق های نو از فاصله 111 میلیون کیلومتر به 104 میلیون کیلومتر از پلوتو رسیده است. در این تصاویر مشخص است که قمر شارون کاملا به دور پلوتو نمی چرخد. بلکه حول مرکز جرم مشترک این دو حرکت می کند.

 

 


6 July
عکس های پلوتو با وضوح بالا: از 1 تا 3 جولای سه عکس با وضوح بالا از پلوتو گرفته شد که تغییرات سطح آن مشخص است. در این تصاویر یک نیم کره پلوتو روشن تر دیده می شود و همچنین مناطق تیره ای نیز روی سطح پلوتو دیده می شود و در طی چرخش پلوتو در این سه روز این مناطق تغییر کرده اند. جزییات بیشتر در روز 14 جولای مشخص خواهد شد. از روز 4 جولای سیستم فضاپیمای افق های نو در حالت امن قرار گرفت.

 

 


6 july
این عکس رنگی از پلوتو در 3 جولای گرفته شده است. رنگ سیاره کوتوله با توجه به داده های ابزاز Ralph که در ابتدا بدست آمده است، اضافه شده.

 

 


7 July
نقشه سطح پلوتو: در این نقشه از پلوتو که با کمک ابزار LORRI گرفته شده است، اندازه و شکل مناطق روش و تاریکی مشخص است. این نقشه به کمک عکس هایی که از 27 جون تا 3 جولای گرفته شده است ساخته شده و با داده های رنگ ابزاز Ralph ترکیب شده است. در سمت چپ عکس منطقه ای تاریک و عظیم دیده مس شود که به نام whale (نهنگ) شناخته می شود و اندازه آن 3000 کیلومتر تخمین زده شده. دقیقا در سمت راست این منطقه، روشن ترین ناحیه سطح سیاره به اندازه 1600 کیلومتر وجود دارد. ممکن است در این منطقه متان یخ زده وجود داشته باشد.

 

 


8 July
با ترکیب عکس بدست آمده از (LORRI) اطلاعات با ابزار Ralph عکس رنگی بهتری از پلوتو بدست آمد. افق های نو در فاصله 8 میلیون کیلومتر از پلوتو.

 

 


10 July
پلوتو و قمر شارون در یک تصویر: در دنیای یخی با مرکز جرم مشترک. دنشمندان بر این باور هستند که آن ها از یک برخورد کیهانی در میلیارد ها سال قبل بودجود آمده اند. شروع به کار افق های نو پس از 6 روز.

 

11 July
علائم سطح شناسی در تصاویر 9 جولای: اولین تصویر برای شناخت بهتر سطح سیاره. در این تصویر ویژگی های سطحی پلوتو از جمله منطقه تیره whale (نهنگ) بهتر از قبل دیده می شوند.

 


11 July
تعیین جهتگیری پلوتو با توجه به استوا و نصف النهار مرکزی

 

 


11 July
واکنش دانشمندان تیم پس از دیدن آخرین تصویر افق های نو

 

 


12 July
بهترین تصویر از پلوتو در فاصله 4.8 میلیار کیلومتری از زمین و 4 میلیون کیلومتری از پلوتو. از این تصویر وسعت منطق تاریک بزرگ در اینجا 450 کیلومتر تخمین زده می شود. در زمان انتشار این عکس هنوز داده های مربوط به رنگ سیاره به زمین نرسیده. با کمک این تصویر می توان تاریخ پلوتو را بررسی کرد.

 

 


13 July
قطب شمال، استوا و نصف النهار مرکزی پلوتو. برای اولین بار در این تصاویر (11 جولای) می توان صخره ها و گودال های سطح پلوتو که ناشی از برخورد ها هستند را دید.

 

 


13 July
افق های نو در فاصله 1.6 میلیون کیلومتری از پلوتو قرار دارد و 14 جولای با سرعت 49600 کیلومتر بر ساعت از فاصله 12500 کیلومتر از پلوتو عبور خواهد کرد. زمان برای گرفتن عکس ها کم است.

 



13 July
شکاف ها و حفره های قمر شارون: در این تصویر که در 11 جولای گرفته شده حفره ها و منطقه قطب شمال شارون مشخص است.


 


منبع:
http://www.nasa.gov/mission_pages/newhorizons/main/index.html

 

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده