عجایب شارون، سطحی متنوع و جوان

  • زمان : ۱۳۹۴/۴/۲۵،‏ ۱۵:۵۵
  • نمایش : ۱٬۸۱۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
در عکس دور برد اکتشافی (LORRI) فضاپیمای افق های نو که 13 جولای از فاصله 466000 کیلومتر از قمر شارون گرفته شده، جزییات جالبی را از آن نشان می دهد.
نوار صخره ها و فرورفتگی های روی سطح شارون از چپ به راست نشان می دهد که شکستگی ها احتمالا بر اثر فرایند های داخلی قمر بوجود آمده است. در سمت راست بالا دره ای به عمق 7 تا 9 کیلومتر دیده می شود.

دانشمندان از کم بودن حفره ها در بخش هایی از قمر شارون متعجب شده اند. جنوب خط استوای قمر با اشعه نور مایل خورشید روشن شده است و ایجاد سایه ها نقشه برداری را آسان تر کرده است. حتی در این منطقه نیز حفره هایی نیز مشاهده می شود و سطح جوانی را نشان می دهد که فعالیت های درونی شارون بر آن اثر گذاشته است.

در عکس افق های نو در قطب شمال شارون یک منطقه تیره دیده می شود که نشان دهنده مقدار کمی از مواد تیره است. این منطقه محدود و متمایز است. انتظار می رود در عکس های نمای نزدیک آینده این منطقه بهتر دیده شود.

برای انتقال این تصویر به زمین حجم آن کاهش پیدا کرده است. برخی از جزییات در این تصویر به خاطر کم شدن کنتراست دیده نمی شود. برای مثال برخی مناطق صاف تر از آنچه است دیده می شود. نسخه فشرده نشده هنوز در کامپیوتر افق های نو است و در آینده ارسال می شود.

اخبار مرتبط
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=291]افق های نو، به سوی سیاره کوتوله پلوتو و قمر شارون[/url]
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=292]عکس های فضاپیمای افق های نو از پلوتو و شارون[/url]
[url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=295]حال پلوتو را بهتر می شناسیم[/url]

منبع:
[url=http://www.nasa.gov/image-feature/charon-s-surprising-youthful-and-varied-terrain]NASA[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده