عبور دنباله دار از نزدیکی مریخ

  • زمان : ۱۳۹۱/۱۲/۱۸،‏ ۱۲:۴۷
  • نمایش : ۲٬۰۳۳ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
دنباله دار "siding spring" در اکتبر 2014 از نزدیکی سیاره ی سرخ می گذرد.
آخرین مسیر به دست آمده از [url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=45]دنباله دار[/url] (siding spring (A1 2013 توسط دفتر آزمایشگاه پیشران جت در پاسادنا ، کالیفرنیا نشان می دهد این دنباله دار در فاصله ای کمتر از 300000 کیلومتر از سیاره ی سرخ قرار دارد ، برآورد فعلی دفتر NEOاز طریق مشاهدات 1 مارس 2013 نشان می دهد که این دنباله دار در حدود 50000 کیلومتری از سیاره ی سرخ عبور خواهد کرد.
دانشمندان با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مشاهدات اکتبر 2012 مسیر حرکت دنباله دار siding spring تعیین کردند اما با پالایش بیشتر مشاهدات ، اطلاعاتی به دست آمده که طیف وسیعی از مسیر های ممکن را برای حرکت این دنباله دار نشان می دهد ، اما نمی توان امکان تاثیر مریخ بر حرکت دنباله دار را نادیده گرفت. با این حال، احتمال تاثیر آن بسیار کم است و انتظار می رود در مشاهدات بعدی اطلاعاتی بدست آید که تاثیر مریخ را کاملا رد خواهد کرد. همچنین اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که این دنباله دار در سفری بیش از یک میلیون سال به منظومه ما رسیده است.

این دنباله دار از مریخ با قدر صفر یا روشن تر دیده می شود، اما انتظار نمی رود بر روی زمین با چشم غیر مسلح دیده شود. این دنباله دار در اواسط سپتامبر 2014 با قدر 8 در نیمکره ی جنوبی دیده می شود. البته با استفاده دوربین دوچشمی یا تلسکوپ های کوچک.

Rob McNaught دنباله دارA1 2013 را در ژانویه ی امسال در حالی مشغول مطالعه در درصد خانه ی siding spring بود کشف کرد. البته وی از آرشیو رصدها در تاریخ 4 اکتبر 2012 نیز استفاده کرد تا تصاویر بیشتر از ستاره ی دنباله دار بدست آورد.

NASA برای تشخیص سیارک ها، دنباله دارها و یا هر شی دیگری که به زمین نزدیک می شود از تلسکوپ های مخصوصی استفاده می کند، که معمولا به آنها “Spacegurd” گفته می شود. این تلسکوپ ها که در حقیقت هدفشان آگاه کردن ما از خطرات بالقوه است اما تا کنون باعث کشف بسیاری از اجرام آسمانی شده اند.
[img width=300]http://www.nasa.gov/images/content/732065main_comet20130305c-full.jpg[/img]

منبع: [url=http://www.nasa.gov/mission_pages/asteroids/news/comet20130305.html]ناسا[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده