زهره، جهنمی سوزان

  • زمان : ۱۳۹۳/۳/۱۶،‏ ۰:۵۲
  • نمایش : ۲٬۰۹۱ دفعه
  • موضوع : مبانی نجوم
سیاره ی زهره شش امین سیاره ی از نظر بزرگی در منظومه شمسی است.
این سیاره با 26 میلیون مایل فاصله از ما نزدیکترین سیاره به زمین می باشد. این سیاره خواهر زمین به شمار می رود زیرا از نظر اندازه و چگالی بسیار به زمین نزدیک است.
هر شبانروز زهره معادل با 8 ماه زمینی ست زیرا زهر به کندی می چرخد. برخورد بی شماره شهابسنگ و سیارک به این سیاره از جمله تفاوت این سیاره با زمین است. یکی از این برخورد ها به قدر قوی بوده است که محور چرخش آن سیاره برعکس شده است و بدین ترتیب زهره تنها سیاره ی موجود در منظومه ی شمسی ست که خورشید از غرب در آن طلوع و شرق در آن غروب می کند.

درجه ی حرارت سطحی این سیاره 482 درجه ی سانتی گراد می باشد، چیزی شبیه جهنمی سوزان. زهره داغ ترین منظومه ی شمسی ست. در سفر به زهره شما در کسری از ثانیه برشته می شوید.

[color=009900]اما علت این دمای بی اندازه زیاد چیست؟[/color]

می توان علت آن را گازهای گلخانه ای دانست. بلایی که آرام آرام سیاره ی زمین را گرفتار می کند. دانشمندان می پندارند که در ابتدا سیاره ی زهره به این داغی نبوده است و حتی دارای اقیانوس هایی عظیمی بوده است.

[color=99FF00]اتمسفر سیاره ی زهره[/color]

95 درصد از اتمسفر سیاره ی زهره از کربن دی اکسید تشکیل شده است. درصد بالا ی این گاز بخاطر وجود آتشفشان های فعال وبزرگ موجود بر روی این سیاره است. سیاره ی زهره داری آتشفشانی به نام ماکسول است که ارتفاع آن به 10 کیلومتر می رسد.

مواد مذابی از درون آتشفشان ها به بیرون پرتاب می شود را ماگما می نامند این موادسرد شده و به زنگ سیاه در می آیند. سطح این سیاره مملو از ماگما ها م مواد مذاب می باشد. اتمسفر ضخیم و سمی آن، مانند پتویی به دور سیاره کشیده شده است. به صورتی که با رصد از روی زمین نمی توانید سطح این سیاره را ببینید. درخشش این سیاره در آسمان به علت همین گاز ها می باشد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده