رشته های کم نور کهکشانی را در حفره های کیهان دیده شدند

  • زمان : ۱۳۹۳/۱/۷،‏ ۱۵:۱۲
  • نمایش : ۱٬۸۷۳ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
تحقیقات جدید نشان می دهد که فضا های خالی در کیهان کوچک تر از آن است که قبلا فکر می کردیم.
تیم تحقیقاتی دانشگاه استرالیای غربی ICRAR در تحقیقات جدید خود رشته کوتاهی از کهکشان های کم نور را رصد کرده اند که قبلا تصور می شد فضای خالی در کیهان است.

می توان گفت کیهان مجموعه گسترده ای از کهکشان ها است که به صورت خوشه های مختلف در هم پیچیده شده اند. این ساختار سازمان یافته که اغلب با نام «تار کیهان» شناخته می شود، در واقع تقاطع های شلوغ کهکشان ها هستند که در فضا های وسیع قرار دارند. این فضا های وسیع از زمین خالی به نظر می رسند.

رهبر تحقیقات، Mehmet Alpaslan، می گوید:« فاصله های تار های کیهانی به صورت متناوب خالی است. آنه می تواند یک یا دو کهکشان به عنوان نماینده از خوشه های بزرگ باشند.»

برای سال ها ستاره شناسان تلاش کرده اند نشان دهند در فضاهای خالی کیهان کهکشان ها حضور دارند.

Alpaslan و همکارانش با مطالعه داده های کهکشان ها و اجتماع توده ها (GAMA) توانستند تعدادی از این کهکشان ها را در فضا های خالی کیهان ببینند.

Alpaslan می گوید:« ما رشته های کوچکی از کهکشان ها را در حفره های کیهانی پیدا کرده ایم. این نوع جدیدی از ساختار کیهانی است که «پیچک» نامیده می شود.»

تیم GAMA برای کشف جدید در آسمان نیم کره جنوبی از تلسکوپ اینگلیس و استرالیا NSW استفاده کرده اند.

Aaron Robotham از دانشگاه استرالیا می گوید:«در کاتالوگ ما هر قسمت از آسمان تا 10 بار بررسی شده است تا درباره اجرام هر بخش مطمئن شویم.»

[تصویر که در بالا می بیندی از آنچه که Alpaslan و تیم تحقیقاتی اش کشف کرده اند شبیه سازی شده است.]

منبع: [url=http://www.astronomy.com/news/2014/03/astronomers-find-faint-strings-of-galaxies-inside-empty-space]Astronomy magazine[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده