دنباله ستاره ای بین دو کهکشان

  • زمان : ۱۳۹۳/۳/۸،‏ ۱۸:۰۸
  • نمایش : ۱٬۸۵۲ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این تصویر تلسکوپ فضایی هابل کهکشان NGC 4485 را در صورت فلکی تازی ها نشان می دهد. این کهکشان در نزدیکی کهکشان دیگری قرار گرفته است.
این کهکشان از نوع کهکشان های نا منظم است. بخشی از کهکشان NGC 4485 به سمت کهکشان دیگری کشیده شده است که NGC 4490 نام دارد. این کهکشان در پایین سمت راست تصویر دیده می شود.

در بین آنها، کهکشان دیگری به نام Arp 269 در حال بوجود آمدن است. اثرات متقابل این دو کهکشان، آنها را می پیچاند و از کهکشان مارپیچی به کهکشان نا منظم تبدیل می کند. در این بین کهکشان NGC 4485 کوچکتر است و دنیای واقعی و فوق العاده آن موقعیتی را برای منجمان بوجود می آورد تا به مقایسه مدل های برخورد کهکشان ها بپردازند.

تعامل این دو کهکشان بسیار زیاد است اما با این حال این نزدیک ترین دیدار آنها است. در اینجا ما شاهد دنباله نارنجی از ستاره ها هستیم که از کهکشان NGC 4485 به سمت کهکشان دیگر کشیده شده و آنها را به هم متصل می کند. اندازه این دنباله 24000 سال نوری است.
بسیاری از این ستاره ها در این دنباله بدون نزدیک شدن دو کهکشان هرگز بوجود نمی آید. هنگامی که کهکشان ها به هم نزدیک می شوند، گاز هیدروژن بین آنها به اشتراک گذاشته می شود و انفجار های ستاره ای باعث بوجود آمدن ستاره های جدید می شود.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده