تصویر هابل از ستاره در حال سوختن

  • زمان : ۱۳۹۲/۷/۲،‏ ۱۴:۱۸
  • نمایش : ۱٬۹۶۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این تصویر جدید که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است، تصویری از ستاره HD 184738 است که به عنوان ستاره هیدروژنی کمپبل (Campbell’s hydrogen star) شناخته می شود.

این ستاره توسط گاز های قرمز رنگ احاطه شده است. رنگ قرمز و نارنجی توسط گاز های هیدروژن و نیتروژن ایجاد می شود.

HD 184738 در مرکز یک سحابی سیاره ای کوچک قرار دارد. این ستاره خود را به شکل یک ستاره Wolf-Rayet نشان می دهد، یک نوع نادر از ستاره ها. این نوع از ستاره ها در اواسط قرن نوزده توسط دو ستاره شناس فرانسوی به نام های چارلز ولف و ژرژ رایت کشف شده است.

ستاره های Wolf-Rayet بسیار داغ هستند و 20 برابر خورشید جرم دارند. این ستاره ها به سرعت در حال از دست دادن جرم و ماده خود هستند. ستاره های [WC] کمی متفاوت هستند: آنها ستاره های کم جرم شبیه خورشید، در پایان عمر خود هستند.

در حالی که این ستاره مقدار زیادی از جرم خود را به بیرون پرتاب کرده است، با سرعت بالا هسته آن جرم از دست می دهد و باد های داغ ایجاد می کند. این باد های داغ هستند که این ستاره را به ستاره های Wolf-Rayet شبیه می کنند. همچنین اخترشناسان توانسته اند با دقت بیشتری ترکیب باد های این ستاره را بررسی کنند. در ستاره [WC] گاز های کربن و اکسیژن شناسایی شده است. بسیاری از ستاره های Wolf-Rayet بیشتر از نیتروژن هستند اما این ستاره در میان همتایان کم خود نادر است.

طیف ستاره HD 184738 در بخش مادون قرمز روشن و شبیه موادی است که زمین را تشکیل داده اند. این ستاره با گرد و غباری احاطه شده است که منشا آن نامشخص است.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده