تصویر هابل از ساختار Leo A

  • زمان : ۱۳۹۵/۱/۳۰،‏ ۰:۳۹
  • نمایش : ۲٬۰۴۴ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این تصویر در نگاه اول مانند مجموعه ای از اجرام متفاوت کیهانی است، اما اگر به ستاره های تک تک دقت کنیم، یک جرم واحد را می بینیم؛ یک کهکشان کوتوله نزدیک به نام Leo A.

چند میلیون ستاره در این تصویر به صورت بسیار پراکنده وجود دارد و از میان آنها کهکشان های پس زمینه دیده می شوند. Leo A در فاصله ۲.۵ میلیون سال نوری از ما و در گروه محلی که کهکشان ما نیز در آن است، قرار دارد.

اخترشناسان کهکشان های کوتوله بسیاری را مطالعه می کنند، زیرا آنها ساده تر از کهکشان های بزرگ هستند. کهکشان های کوتوله در گروه محلی به علت فاصله نزدیک گزینه های بسیار مناسبی برای مطالعه هستند.

همان طور که دیده می شود Leo A یک کهکشان نسبتا غیر معمول است. این کهکشان یک کهکشان تنها در گروه محلی با شکلی تقریبا کروی است به نظر می رسد اخیرا هیچ فعل و انفعالی بین آن و همسایگانش صورت نگرفته است. با این حال ستاره های این کهکشان نسبتا جوان هستند، این موضوع بیشتر در نتیجه تعامل با کهکشان های دیگر بوجود می آید. حدود ۹۰ درصد از ستاره های کهکشان Leo A کمتر از ۸ میلیارد سال سن دارند. تعداد زیاد ستاره های جوان این سوال را بوجود می آورد که چرا در این کهکشان در زمانی غیر معمول ستاره سازی اتفاق افتاده است؟

منبع: NASA

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده