تصویر دوربین « EPIC» از سمت کاملا روشن زمین

  • زمان : ۱۳۹۴/۴/۳۱،‏ ۱۵:۲۴
  • نمایش : ۱٬۷۴۹ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این تصویر توسط دوربین جدید ناسا گرفته شده است که برای مطالعه سمت کاملا روشن زمین طراحی شده.
ماهواره رصد خانه آب و هوای اعماق فضای ناسا (DSCOVR) از فاصله 1.6 میلیون کیلومتری از زمین اطلاعات را از سمت روشن زمین ارسال می کند.

دوربین تصویر برداری رنگی از زمین (Earth Polychromatic Imaging Camera, EPIC) ناسا، از ترکیب سه تصویر متفاوت عکس با کیفیتی را تهیه می کند. دوربین با استفاده از فیلتر های طیف های فرابنفش تا مادون قرمز، 10 تصویر از زمین گرفته است تا از آنها اطلاعات علمی متفاوتی استخراج شود. در این تصویر از کانال های قرمز، سبز و آبی استفاده شده است.

Charlie Bolden گفت: «تصویر DSCOVR از زمین اولین تصویری است که ما از منطقه کاملا روشن زمین می بینیم. این دوربین به پیشبینی وضع هوا در طول روز و اثرات نور خورشید کمک می کند و هر کس با این تصاویر می تواند وضعیت منطقه خود را بررسی کند.»

در این تصویر اولیه اثرات نور خورشید بر مولکول های هوا دیده می شود و باعث شده که رنگ آبی دیده شود. تیم EPIC مشغول کار برروی مجموعه تصویر دریافتی هستند تا اثرات جو را از آنها حذف کنند. تصاویر 12 تا 36 ساعت پس از تهیه شدن در یک صفحه وب اختصاصی قرار خواهند گرفت.

Adam Szabo از مرکز فضایی گودارد می گوید: «تصویر EPIC به وضوح ساختار بیابان ها، رودخانه ها و الگو های پیچیده ابری را نشان می دهد. در این تصاویر ثروت عظیمی از داده ها برای دانشمندان وجود دارد.»

ماموریت DSCOVR که همکاری بین اداره اقیانوس و جوی ملی (NOAA) و نیروی هوایی ایالت متحده است، با هدف تعیین زمان دقیق باد های خورشیدی و پیش بینی وضع هوا شروع به کار کرده است.

ماهواره در فوریه پرتاب شده است و اخیرا به مدار در نظر گرفته شده برای آن یعنی مدار لاگرانژ 1 یا L1 رسیده است. این تصاویر برای اندازه گیری ازون، میزان ذرات معلق جو، ارتفاع ابر ها و بازتاب اشعه ماورای بنفش استفاده خواهد شد. همچنین ناسا از این تصاویر برای کاربرد های علوم زمینی از جمله گرد و غبار و خاکستر آتش فشانی نیز استفاده می کند.

منبع: [url=http://astronomy.com/news/2015/07/satellite-camera-provides-epic-view-of-earth]Astronomy.com[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده