اولین خورشید گرفتگی سال 2014

  • زمان : ۱۳۹۳/۲/۹،‏ ۱:۱۹
  • نمایش : ۱٬۸۰۹ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این خورشیدی گرفتگی در روز سه شنبه 29 آوریل ( امروز) رخ می دهد و بهترین مکان برای دیدن این خورشیدگرفتگی استرالیا می باشد.
امروز سه شنبه در ساعت 13:15 به وقت محلی پایتخت استرالیا خورشیدگرفتگی شروع می شود و تا ساعت 15:59 ادامه خواهد داشت درحالی که حداکثر پوشش خورشید توسط ماه در ساعت 14:41 رخ می دهد. این خورشیدگرفتگی در شهرهای ملبورن و سیدنی قابل رویت است، و در بهترین وضعیت آب و هوایی، بیندگان شاهد پوشش 65 درصدی خورشید توسط قرص ماه خواهند بود. اما جذاب ترین بخش خورشید گرفتگی یعنی ایجاد حلقه ی آتش فقط در قسمت غیر مسکونی قطب جنوب قابل رویت است.
حلقه ی آتش زمانی تشکیل می شود که ماه تمام قرص خورشید را بپوشاند، نور حاصله از خورشید به صورت حلقه ای از اطراف سایه ی ماه در آسمان دیده می شود.

کسوف حلقوی به طور متوسط، در حدود یک بار در هر 18 ماه رخ می دهد. و کسوف سه شنبه نزدیک به یک سال و نیم بعد از کسوف حلقه ای خیره کننده ی 10 می 2013 می باشد.
توجه داشته باشید: در خورشید گرفتگی به هیچ وجه به طور مستقیم به خورشید نگاه نکنید. شما می توانید از برای دیدن خورشیدگرفتگی از فیلتر های مخصوص دوربین دوچشمی و تلسکوپ ها و عینک ها ی مخصوص دیدن خورشید و یا از شیشه ی شماره ی 14 جوشکاری استفاده کنید.

عکس مربوط به خورشیدگرفتگی 10 می 2013 می باشد که در آن حلقه ی آتش دیده می شود.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده