انتشار عکس کامل کاسینی از زحل و زمین

  • زمان : ۱۳۹۲/۸/۲۳،‏ ۱۸:۲۶
  • نمایش : ۲٬۰۹۴ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
ناسا تصویری با رنگ طبیعی از زحل منتشر کرده است که در آن زحل و اقمار و حلقه های آن و زمین و ماه، زهره و مریخ دیده می شوند.
از این عکس موزاییکی پاناروما که توسط کاسینی گرفته شده است روز سه شنبه در موزه واشنگتن پرده برداری شد.

تیم تصویر برداری کاسینی برای ایجاد این تصویر 141 تصویر زاویه دید وسیع را کنار هم گذاشتند. این تصویر 651591 کیلومتر از فضای اطراف زحل را نشان می دهد که شامل زحل و تمام حلقه هایش از جمله حلقه E که بیرونی ترین حلقه است می شود. زمین و ماه در داخل محدوده حلقه E دیده می شوند.

کارولین پورکو، رهبر تیم تصویر برداری از موسسه فضایی بولدرا در کلرادو گفت: «در این تصویر با شکوه که کاسینی به ما داده است نعمت های جهان دیده می شود و این عکس در روزی گرفته شده است که مردم جهان از زنده بودن در نقطه آبی کمرنگ را جشن گرفته اند.»

این عکس در حالی از زمین گرفته شده است که برای اولین بار مردم دنیا می دانستند که عکسی از سیاره ای دور دست از آنها گرفته می شد و آنها به دعوت ناسا این روز را جشن گرفتند.

در این تصویر در پایی و سمت راست ماه و زمین دیده می شود. در بالا سمت چپ نیز زهره دیده می شود. همچنین مریخ با نوری قرمز و ضعیف در سمت چپ زهره دیده می شود. هفت قمر زحل از جمله انسلادوس، در سمت چپ تصویر، نیز در این تصویر دیده می شود. در حلقه E نیز ماه و ذرات یخ هستند.

مت هدمن دانشمند کاسینی در دانشگاه آیداهو در موسکو گفت:« این تصویر موزاییکی به خاطر کیفیت بالای آن داده های زیادی از حلقه های زحل را برای ما آشکار می کند. ما در تلاش برای درک ساختار این حلقه ها توسط این عکس هستیم. در حلقه E اختلالات زیادی به خاطر نور خورشید و گرانش انسلادوس دیده می شود.»

برای دیدن این عکس با کیفیت بالا [url=http://www.nasa.gov/sites/default/files/pia17172.jpg?itok=xXXeWBPp]اینجا [/url]را کلیک کنید

اخبار مرتبط: [url=http://www.cafeastro.net/modules/news/article.php?storyid=92]عکس کاسینی از زمین[/url]

منبع: [url=www.nasa.gov/mission_pages/cassini/whycassini/jpl/cassini20131112.html#.UoTMS-JjNio]NASA[/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده