قطب شمال زحل

قطب شمال زحل در مرکزحیطه خود قرار دارد، در اطراف  آن ابرها در حال چرخش هستند که توسط بادهای سریع رانده می شوند، اقمار زحل به دور آن در حال چرخش هستند و ذرات کوچک بیشماری در روی حلقه شکل گرفته اند.

 

اگرچه قطب های زحل در مرکز تمامی این حرکات هستند اما هیچ چیزی در اطراف آنها بر روی مدار در حال حرکت نیست

برخی از طرح هایی که در این شکل دیده می‌شود مثل طرح شش ضلعی، طرح موجی شکل دارند.همچنین قمرها مدارهای بیضی شکل و برخی کاملا مدارهای دایروی دارند.

این نما که از سمت روشن حلقه ها به چشم می خورد، در زاویه 26 درجه بالای سطح حلقه زحل قرار دارد. این عکس توسط دوربین  فضاپیمای کاسینی با زاویه دید عریض در 2 دسامبر 2016 ، با استفاده از فیلترطیفی ( ترجیحا نور مادون قرمز را در طول موج هایی نزدیک به 890 نانومتر قبول می کند) گرفته شده است.

این نما در فاصله حدود ۶۱۹۰۰۰ مایلی(۹۹۶۰۰۰ کیلومتری) از زحل،بدست آمده است،ابعاد این عکس ۳۷مایل(۶۰کیلومتر) در هر پیکسل,هست

ماموریت کاسینی یک پروژه ی مشترک  بین ناسا ،  ESA  (آژانس فضایی اروپایی) و آژانس فضایی ایتالیا، است. آزمایشگاه Jet Propultion( پیش رانش جت) ،یک بخشی از موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا،(برای هیات مدیره ماموریت علمی ناسا،واشنگتن) اداره می شود. مدارگرد کاسینی و دو دوربین پردازنده آن در ناسا طراحی، گسترش و جمع آوری شده بودند. مرکزعملیات تصویربرداری در موسسه علوم فضایی در بولدر، کلرادو پایه گذاری شد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده