گفتگوي سياره ها!​​​​​​​

سیاره ۵۱

آيا تا به حال به اين موضوع فکر کرده ايد: همانطور که ما انسان ها، زمين را سياره اي بدون همسايه   مي پنداريم  و از شنيدن خبرهايي در رابطه با موجودات فضايي متعجب و يا حتي هراسان خواهيم گشت؛ شايد دوستان فضاييمان نيز چنين تفکري نسبت ما آدم هاي فضايي(!)دارند؟

«سياره 51» انيميشني با همين مضمون ساخته  «جرج بلانکو» در سال 2009و کاري مشترک از سه کشوراسپانيا، انگلستان و آمريکا است.طرح اوليه ي کار  توسط گروه کارگرداني ارائه شد اما «جو استيل من»آن را به نگارش در آورد. استيل من در کارنامه ي خود فيلم نامه هايي  درخشان چون: "يوسف؛پادشاه روياها و شرک " را ثبت کرده است.

جالب است بدانيد که نام انيميشن برگرفته از منطقه مرموز 51 در آمريکاست[1]. البته در ابتدا "سياره ي يک"براي آن در نظر گرفته شده بود که بدليل همساني آن با شرکتي به همين نام -که به توليد برنامه براي کودک و نوجوان مشغول است- مجبور به تغيير شد.

ازصدا پيشه گان اين فيلم مي توان به بازيگراني چون: دواين جانسون، جسيکا بيل، گري اولدمن و...اشاره کرد. موسيقي فيلم را «جيمز سيمور برت» بر عهده داشته که نام اورا قبلا در تيتراژ فيلم هايي همچون تبديل شوندگان و 2012 ديده ايم.

بازخورد هاي متفاوتي نسبت به اين انيميشن وجود داشته اما در بهترين حالت توانسته « نامزدي دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی در جشنواره فیلم اروپا سال ۲۰۱۰ » را براي سازندگانش به ارمغان بياورد!

شايد در نگاه اول سياره ي 51 نگاه جديدي  به موجودات فضايي و برخورد با آنها باشد اما در حقيقت  اين آدمک هاي ريز و سبز خود ما هستيم که با پا نهادن ديگري بر سياره يمان دچار وحشت شده ايم! شايد بد نباشد به توصيه برايان ميلر گوش کنيم و به تماشاي " وارون اي تي " بنشينيم.

منابع

ويکي پديا انگليسي

بانک فيلم IMDb

ميني تونز

 

 

 

[1] - مخفیکاری توسط دولت آمریکا در باب منطقه ۵۱ تا حدی شدت داشته که در طی سالیان زیادی باعث ایجاد افسانه‌های متعددی گشته. از میان این روایات ادعاهای مشهوری وجود دارند همانند نگه داری بقایای یک سفینه موجودات فضایی که ادعا شده در ۱۹۴۷ در رازول، نیومکزیکو سقوط کرد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده