رصد خانه دینامیکی خورشیدی ناسا شاهد دو گرفتگی همزمان!

در اوایل صبح یکم سپتامبر 2016 رصد خانه دینامیکی خورشید ناسا SDO شاهد عبور زمین و ماه از مقابل قرص خورشید بود.

در اوایل صبح یکم سپتامبر 2016 رصد خانه دینامیکی خورشید ناسا SDO شاهد عبور زمین و ماه از مقابل قرص خورشید بود.  SDOیا رصد خانه دینامیکی خورشید ناسا، دید ثابت خود را مقابل خورشید نگه می دارد. زمین هرروز به طور مختصر خط دید SDO را مسدود می کند .در 1 سپتامبر زمین به طور کامل خورشید را از دید SDO می پوشاند همچنانکه ماه حرکت خود را در مقابل خورشید آغاز کرده است.

«در اوایل صبح از سپتامبر، 1، 2016، رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا، یا SDO، شاهد عبور زمین و ماه در مقابل خورشید است.»

طبق داده های SDO میتوان گفت سایه های ماه و زمین توسط مرز هایشان از هم جدا شده اند. سایه ی زمین بصورت کُرکی است در حالیکه سایه ی ماه تیز و متمایز است. این به این دلیل است که جو زمین مقداری از نور خورشید را جذب کرده و یک مرز مبهم و نامعلوم ایجاد میکند. به عبارت دیگر ماه هیچ گونه جوی ندارد و یک خط افق شکننده ایجاد میکند.

این هندسه به خصوص زمین، ماه و خورشید در زمین مشاهده شد: این رخداد به طور یک گرفتگی، همزمان از آفریقای جنوبی قابل مشاهده بود. گرفتگی شبیه به یک خورشید گرفتگی کامل بود بجز اینکه این مورد زمانی اتفاق می افتد که ماه در نقطه ای از مدار خود قرار داشت که دور تر از زمین نسبت به حد متوسط است. به این ترتیب در ۱ سپتامبر در زمین یک خورشید گرفتگی حلقوی دیده شد.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده