پلاک و لوگو گالیله در فضاپیمای جونو

فضاپیمای جونو در سفر به مشتری یک پلاک اختصاصی از گالیلئو گالیله ای همراه دارد.

این پلاک که در اندازه ۷.۱ تا ۵.۱ سانتی متر است، توسط آژانس فضایی اروپا ساخته شده است. این صفحه آلمینویمی ۶ گرم وزن دارد. روی پلاک جمله ای از گالیله و با دست خط خود او حک شده است. گالیله این جملات را در ژانویه سال ۱۶۱۰ و پس از کشف اقمار مشتری (اقمار گالیله ای) نوشته بود:

« در روز ۱۱ ام ماه این شکل دیده می شد، ستاره نزدیک تر به مشتری نصف اندازه دیگران را داشت و از بقیه به سیاره بیشتر نزدیک بود، سپس در شب های گذشته هر سه ستاره به یک اندازه و در یک فاصله دیده شد. بنابراین این شاهدی است بر سه جرم که به دور مشتری می چرخند و تا این زمان نامرئی بودند. »

همچنین این سفینه سه تندیس لگو به نشانه گالیله همراه دارد. دو لگو از خدای رومی ژوپیتر (مشتری) و همسر آن جونو است. در اساطیر رومی، ژوپیتر با ابر ها فساد های خود را پوشانده است. جونو از کوه المپ می توانید از میان این ابر ها نگاه کند و ماهیت واقعی شوهر خود را آشکار کند. جونو یک ذره بین دارد که به او کمک می کند. سومین لگو در این سفر گالیلئو گالیله ای با تلسکوپ خود است. اگر چه بیشتر لگو های اسباب بازی از پلاستیک ساخته می شوند، اما برای تحمل شرایط سخت این لگو ها از آلمینیوم ساخته شده است.

درباره فضاپیمای جونو بخوانید.

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده