تلسکوپ فضایی جیمز وب بهار ۲۰۱۹ به مدار می‌رود

طبق برنامه ریزی‌های جدید ناسا، تلسکوپ فضایی جیمز وب بین مارس تا ژوئن سال ۲۰۱۹ از گویان فرانسه به فضا پرتاب خواهد شد. پیش‌تر قرار بود این تلسکوپ در اکتبر ۲۰۱۸ به مدار ارسال شود.

توماس زوبروچن، مدیر ارشد مأموریت علمی ناسا در واشنگتن گفت: «تغییر در زمان پرتاب، به علت نگرانی‌های سخت‌افزاری یا فنی نیست. ادغام بخش‌های مختلف فضاپیما، زمان بیشتری می‌برد.»

آزمایش تجهیزات علمی تلسکوپ در مرکز فضایی جانسون ناسا (هیوستون، تگزاس) به خوبی و طبق برنامه ادامه دارد. فضاپیما و محافظ خورشیدی، طی آزمایش‌ها با تأخیر مواجه شده است. سایر آزمایش‌ها تا مونتاژ کامل رصدخانه (تلسکوپ و فضاپیما) تا قبل از راه اندازی به طور کامل انجام می‌شود.

اریک اسمیت، مدیر برنامه ریزی تلسکوپ جیمز وب گفت: «فضاپیمای جیمز وب و پوشش خورشیدی آن بزرگتر و پیچیده‌تر از اغلب فضاپیماها است. ترکیب و یکپارچه سازی بخش‌های مختلف، زمان بیشتری را نیاز داشت. با توجه به سرمایه‌گذاری ناسا و عملکرد خوب تا امروز، نیاز است این آزمایش‌ها به طور سیستماتیک ادامه یابد تا فضاپیما بهار ۲۰۱۹ آماده پرتاب به فضا باشد.»

زمان پرتاب تلسکوپ با ESA هماهنگ شده، راه اندازی Ariane 5 بخشی از همکاری آنها با ناسا بود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، بزرگترین رصدخانه چند منظوره و قوی‌ترین تلسکوپ فضایی جهان خواهد بود و به هزاران ستاره شناس کمک خواهد کرد. 

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده