اظهار نظر جالب برنده نوبل فیزیک 2019: انسان از زمین مهاجرت نخواهد کرد.

  • زمان : ۱۳۹۸/۷/۱۸،‏ ۱۴:۲۳
  • نمایش : ۸۲۸ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
برنده سوییسی جایزه فیزیک نوبل، میشل مایور (Michel Mayor) می‌گوید: "انسان هرگز به سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی ،مهاجرت نخواهد کرد، چرا که این سفر بسیار طولانی خواهد شد."

روز سه شنبه، میشل مایور و همکارش، دیدیه کلاز، به خاطر تحقیقات شان بر روی بهبود روش‌های کشف سیاره‌های فرا خورشیدی، برنده جایزه نوبل شدند.

در حاشیه کنفرانس برگزار شده در مادرید، مایور در پاسخ به سوالی در مورد احتمال سفر انسان به سایر سیارات گفت: "بگذارید روشن بگویم، اگرچه ما در مورد سیارات فرا خورشیدی صحبت می کنیم، اما باید بدانیم که به آن سیارات مهاجرت نخواهیم کرد. سیارات زیادی در کیهان وجود دارند، ولی از ما بسیار دور هستند. حتی در خوش‌بینانه ترین حالت، سیاره‌ای با داشتن شرایط حیات، اگر بسیار دور نباشد، چند ده سال نوری با ما فاصله خواهد داشت. این سیاره عملا در همسایگی ما خواهد بود، ولی سفر به آن، نیازمند زمان بسیار زیادی خواهد بود."

این دانشمند 77 ساله اضافه کرد: "حس می کردم باید با کسانی که می‌گویند در زمانی که زمین قابل سکونت نباشد از آن مهاجرت خواهیم کرد، مخالفت جدی کنم. همه این صحبت ها احمقانه است."

مایور و همکارش، دیدیه کلاز، در ماه اکتبر سال 1995 در رصدخانه ای در جنوب فرانسه، با استفاده از یک ابزار، که کارکرد آن را بر اساس نیازشان تغییر داده بودند، موفق به کشف سیاره‌ای در خارج از منظومه شمسی شدند، اکتشافی که تا قبل از آن فقط در فیلم های علمی-تخیلی دیده می‌شد. در آن روز ها مایور، استاد دانشگاه ژنو بود و کلاز نیز، دانشجوی دکترای او بود. کشف آنها، آغاز یک انقلاب علمی در اخترشناسی بود. از آن روز تا به حال نزدیک به 4000 سیاره فراخورشیدی در کهکشان راه شیری کشف شده است.

مایور می‌گوید: "این که آیا سیارات دیگری در کیهان وجود دارند یک سوال بسیار قدیمی فلسفی بود. این پرسش در آن زمان پاسخ داده نشده بود. ما به دنبال نزدیک‌ترین سیارات به زمین بودیم. سیاراتی که شبیه به زمین باشند. من و همکارم این جستجو را آغاز کردیم. ما نشان دادیم که تحقیق بر روی این موضوع امکان پذیر است. حالا نوبت نسل بعدی است که نشان دهد که آیا در آن سیارات حیات وجود دارد؟ ما نمی‌دانیم و تنها راه اطمینان یافتن، توسعه روش های جدید برای شناسایی حیات در دوردست هاست."

منبع: وبسایت Phys

 

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده