احتمالا ماموریت تعمیر هابل در راه است

تلسکوپ فضایی هابل که در سال ۱۹۹۰ پرتاب شد، منبع اطلاعاتی درباره جهان ما در طول ۲۷ سال گذشته را فراهم کرد. برخی از این اکتشافات نیازمند پنج ارتقا سیستم بودند.

و در حال حاضر، بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ماموریت ششمی نیز در راه است. بر اساس این گزارش این ماموریت یک خط مشی ضمانتی برای تلسکوپ فضایی جیمز وب است که در یک مدار دور از زمین و حتی فراتر از ماه در یک نقطه پایدار به نام L2 قرار خواهد گرفت.

با پایان یافتن برنامه شاتل های فضایی در سال ۲۰۱۱، هنوز وسیله ای برای تکمیل این ماموریت وجود ندارد. یک شرکت  فضایی خصوصی به نام Sierra Nevada برای سال ها بر روی مدل مینیاتوری یک شاتل فضایی به نام Dream Chaser کار می کرد، که بر اساس مدل های اولیه ناسا طراحی شده بود. در حال حاضر، این طرح فقط برای پروازهای خودکار و احتمالا تجهیز ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۱۹ استفاده خواهد شد. این پروژه متکی بر سیستم پرواز سرنشین دار است که زیربنای طراحی کشتی در حال حاضر است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، هم اکنون این پروژه در مراحل مقدماتی است. این یک سرمایه گذاری دولتی-خصوصی است که هزینه های دولت فدرال  را با استفاده از تیمی متشکل از شرکت های فضایی خصوصی، کاهش می دهد، مدلی که انتظار می رودبه  سیاست کلی تبدیل شود.

همراه با تلسکوپ جیمز وب، ناسا دو تلسکوپ دیگر که بر اساس نسخه اصلاح شده هابل هستند و توسط دفتر شناسایی ملی ارائه شدند را نیز در دست دارد. اولی تلسکوپ نقشه برداری فروسرخ میدان گسترده است که برای شکار سیارات فراخورشیدی و ماده تاریک استفاده و در اواسط دهه ۲۰۲۰ پرتاب خواهد شد. تلسکوپ دیگر نیز هنوز برنامه ای برای آن اعلام نشده است.

astronomynow.com

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده