تماشای یک کهکشان در سیاهگوش توسط هابل

  • زمان : ۱۳۹۵/۵/۱۹،‏ ۱۷:۲۱
  • نمایش : ۱٬۲۵۹ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
این کهکشان که به عنوان ngc 2337 شناخته می شود، در فاصله ی 25 میلیون سال نوری دور تر از ما و در صورت فلکی سیاهگوش قرار دارد.

کهکشان  ngc 2337 یک کهکشان نامنظم است.یعنی این کهکشان به همراه حدود یک چهارم از کل کهکشان های عالم فاقد ظاهری متمایز و منظم است. این کهکشان در سال 1877 توسط ستاره شناس فرانسوی کشف شد.کسی که در همان سال گروه کهکشانی "پنجگانه استفان "را کشف کرد.

اگرچه کهکشان های نامنظم هنگامیکه با همتایان مارپیچی و بیضوی متقارن تر خود مقایسه شوند ممکن است هرگز برنده ی جایزه ی زیبایی نشوند! اما در نظر ستاره شناسان بسیار مهم هستند. برخی از کهکشان های نامنظم ممکن است در گذشته جزو یکی از دسته های منظم دنباله ی هابل بوده باشند اما توسط عبور از همدم کیهانی خود پیچانده شده و تغییر شکل یافته اند. بدین ترتیب کهکشان های نامنظم یک فرصت ارزشمند را برای یادگیری بیشتر در مورد تحول و برخوردهای کهکشانی برای اختراشناسان فراهم می آورند.

برهم کنش های گرانشی بین کهکشان ها میتواند آغازگر فعالیت تشکیل ستاره در کهکشان های درگیر برهم کنش باشد که این نکته ممکن است بتواند وجود نور آبی پراکنده شده در سراسر کهکشان  ngc 2337 را توضیح دهد. این بخشها و نقاط آبی رنگ ، به حضور ستارگانی داغ، تازه شکل گرفته شده و جوان اشاره میکنند.

منبع: Astronomynow.com

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده