تشکیل اولین ستاره ها دیر تر از انچه فکر می کردیم

  • زمان : ۱۳۹۵/۶/۱۶،‏ ۱۷:۱۶
  • نمایش : ۱٬۲۶۴ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
ماهواره پلانک آژانس فضایی اروپا، طی ماموریتی با مشارکت NASA نشان داد که اولین ستاره های جهان دیر تر از آنچه قبلا از تابش زمینه کیهان بدست آمده بود، متولد شدند.

تابش زمینه کیهان قدیمی ترین نور در تاریخ کیهان است و از ۳۸۰۰۰۰ سال پس از انفجار بزرگ منتشر می شود.

همچنین تحقیقات جدید نشان داد که این ستاره ها منبع مورد نیاز برای واضح شدن جهان اولیه بوده است. هم زمان با بوجود آمدن اولین ستاره ها، نور آنها اتم های خنثی را از هم جدا می کند و جهان شفاف می شود. دانشمندان به این دوران «عصر بازیونیزاسیون» می گویند. داده های پلانک نشان می دهد که این فرایندی سریع بوده، به طوری که تا ۷۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ نیمه از آن کامل شده است.

چالرز لارنس، دانشمند پروژه از آزمایشگاه پیشران جت ناسا گفت: به لطف اندازه گیری های دقیق تر با پلانک، ما مطمئن شدیم که عصر بازیونیزایون دیر تر آز آنچه قبلا پیش بینی شده بود، رخ داده است. این موضوع برای دانشمندان جالب است زیرا ستاره هایی که امروز می شناسیم در همان بازه زمانی هستند.

تصویر: در این تصویر هنری عصر بازیونیزاسیون به عنوان دورانی که همه مواد جهان یونیزه شده اند دیده می شود. از سمت چپ به راست: اولین نور های از جهان (تابش زمینه کیهان) ، نخستین ستارگان و بازیونیزاسیون و کهکشان ها 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده