خدانگهدار تیانگونگ-۱

  • زمان : ۱۳۹۷/۱/۱۳،‏ ۱۱:۰۴
  • نمایش : ۱٬۰۲۷ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
آخرین اطلاعات: ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ چین دوشنبه ۱۳ فروردین ساعت ۴:۴۶ (ساعت ۸:۱۶ به وقت EDT روز ۱ آوریل) برفراز جنوب اقیانوس آرام سوخت.

ایستگاه فضایی تیانگونگ-۱ چین یا «کاخ آسمان ۱» در ۱۱ سپتابر ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد و در مداری به ارتفاع ۳۵۰ کیلومتر از زمین مستقر گشت. این ایستگاه فضایی ۸.۵ تن (۸۵۰۰ کیلوگرم) جرم، ابعادی به اندازه  ۱۰.۴ متر در ۳.۴ متر و حجم ۱۵ متر مکعب دارد. ایستگاه فضایی تیانگونگ شامل یک سیستم انرژی خورشیدی و سیستم نیروی محرک و یک ماژول آزمایشگاهی برای فعالیت علمی فضانوردان می‌شود. 

ماموریت ایستگاه فضایی  تیانگونگ-۱ برای دو سال طراحی شده بود. پس از پایان ماموریت، چین ایستگاه فضایی را در حالت خاموش قرار داد تا آن را برای هدایت دستی به سمت جو کنترل کند. اما در مارس ۲۰۱۶ چین اعلام کرد که ارسال داده از از تیانگونگ-۱ متوقف شده. به این ترتیب پیشبینی شده که در اوایل آوریل ۲۰۱۸ این ایستگاه فضایی در حالی که تحت کنترل نیست، پس از کم کردن ارتفاع در جو زمین سقوط کند.

پیش‌بینی شده بود ایستگاه فضایی چین  بین عرض جغرافیایی ۴۲.۸ درجه شمالی و ۴۲.۸ درجه جنوبی سقوط خواهد کرد و همان طور که آژانس فضایی اروپا پیش‌بینی کرده بود صبح روز دوشنبه برفراز اقیانوس آرام سوخت. 

منبع: Space.com

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده