آموزش کار با نرم افزار Google Sky Map و دانلود نرم افزار

نرم افزار Google Sky Map، دریچه به آسمان است. شما با این نرم افزار می توانید صورفلکی، ستاره ها، مکان سیارت و ... را پیدا کنید و حتی رخداد های رصدی آینده را پیشبینی کنید. در این مطلب با نحوه کار این نرم افزار آشنا خواهید شد.

دانلود نرم افزار 

تصویر زیر صفحه اول نرم افزار را نشان می دهد. همان طور که مشاهده می شود، در سمت چپ فهرستی قرار دارد که با لمس هر کدام از آنها یکی از ویژگی های نرم افزار فعال (نارنجی) یا غیر فعال (سفید) می شود. از بالا ترتیب گرینه ها به این صورت است: ستاره ها، صورفلکی، اجرام مسیه، سیارات، بارش شهابی، دستگاه مختصات و افق. در پایین این فهرست گرینه ای سفید رنگ دیده می شود که با آن می توان کنترل نرم افزار را از حال دستی به حالت حرکت موبایل و بر عکس تغییر داد.


تصویر زیر منو اصلی نرم افزار را نشان می دهد. این منو با کلیک روی علامت پایین و سمت راست گوشی شما فعال می شود. در اینجا گزینه هایی دیده می شود که هر کدام وظیفه متفاوتی دارند. در ردیف بالا از سمت راست گزینه ها به این ترتیب هستند: تنظیمات، حالت شب، جستجو. گزینه های ردیف پایین از سمت راست: بیشتر، سفر در زمان، گالری.

 


• تنظیمات: در فهرست تنظیمات در ابتدا می توانید مانند فهرست سمت چپ صفحه اصلی، ویژگی ها را فعال یا غیر فعال کنید. همچنین در این بخش می توانید مکانی که قرار دارید به نرم افزار بدهید تا آسمان شهر خود را ببینید. برای این کار پس از ورود به گزینه Location فهرستی نمایش داده می شود که در تصویر پایین سمت راست می بینید. شما برای تعیین مکان خود از دو راه می توانید استفاده کنید: GPS و استفاده دستی یا وارد کرن طول و عرض جغرافیایی شهرتان.

 

 


• حالت شب: با انتخاب حالت شب صفحه نرم افزار مانند تصویر زیر قرمز می شود. این حالت برای زمانی است که شما در یک شب رصدی می خواهید از این نقشه استفاده کنید. در شب های رصدی از نور قرمز استفاده می شود تا حساسیت چشم به تاریکی کم نشود و بتوان ستاره های بیشتری را رصد کرد.

 

 


• جستجو: شما با گزینه جستجو می توانید به راحتی محل جرم مورد نظرتان را در آسمان پیدا کنید. برای مثال مانند تصویر زیر M42 یا سحابی جبار را جستجو می کنیم. اگر نرم افزار در حالت حرکت موبایل باشد (مانند تصویر وسط) شما به سمت جرم مورد نظر راهنمایی می شوید و پس از رسیدن به محل درست دایره قرمز به زرد تبدیل می شود.



• سفر در زمان: با این گزینه می توانید آسمان را در زمان های مختلف ببینید و پدیده های نجومی را دنبال کنید. با انتخاب این گزینه در منو اول می توانید در زمان غروب و طلوع بعدی خورشید، ماه کامل، فرود آپولو 11 و خورشید گرفتگی سال 1919 آسمان را ببینید.
به علاوه در این گزینه شما می توانید با تغییر ساعت وتاریخ، آسمان را در زمان مورد نظر خود بررسی کنید و از محل سیارات، ماه و اجرام در آن زمان مطلع شود.

 

 



• گالری: در این بخش تصاویری از اجرام غیر ستاره ای دیده می شود. شما با انتخاب آنها می توانید مکانشان در آسمان را نیز ببینید و آنها را پیدا کنید.

 

 


در زیر ویدیو معرفی این نرم افزار را خوهید دید.

<iframe src="http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/NaKDv/vt/frame" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" height="320" width="569" ></iframe>

نویسنده: مائده فرهوش
وب سایت کافه آسترو cafeastro.net

 

 

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده