آیا زمین سه روز تاریک می شود؟

  • زمان : ۱۳۹۱/۹/۱۳،‏ ۲:۰۷
  • نمایش : ۲٬۶۰۷ دفعه
  • موضوع : اخبار سایت
گردآورنده مائده فرهوش:

شاید شما هم نظریه عجیب تاریکی دنیا از 23 تا 25 دسامبر (3 تا 5 دی) را شنیده باشید و یا ایمیلی با این مضمون دریافت کرده باشید. این نظریه از هم خطی سیاهچاله مرکز کهکشان راه شیری، خورشید و زمین صحبت می کند. جالب است بدانید هر سال در زمان انقلاب زمستانی چنین اتفاقی می افتد.
دلایل نقض این نظریه را در ادامه بخوانید...
اگر از شهر دور شوید و به مکانی بدون آلودگی نوری برویم، وقتی به بالای سر خود نگاه کنیم در آسمان نواری ابرگون را می بینیم که در واقع بخشی از ستارگان کهکشان راه شیری هستند. ابر های ضخیم گازی در قسمت های مختلف کهکشان دیده می شودند. با استفاده از تلسکوپ های مادون قرمز این ابر ها به وضوح رصد می شوند و با چشم غیر مسلح به صورت شکاف های تاریکی در مقابل کهکشان راه شیری دیده می شوند. یکی از مهم ترین مثال های این گرد و غبار کیهانی در صورت فلکی قوس قرار دارد که با نام شکاف بزرگ شناخته می شود.
یکی دیگر از ویژگی های کهکشان ما سیاهچاله ای در مرکز کهکشان است. حدود 28000 سال نوری دور تر از زمین، سیاهچاله ای با جرم چهار میلیون برابر جرم خورشید قرار دارد. مکان ظاهری این سیاهچاله در آسمان در صورت فلکی قوس است. روز 21 دسامبر 2012 زمانی است که خورشید به نقطه انقلاب زمستانی می رسد و از فاصله ظاهری 6/6 درجه از مرکز کهکشان راه شیری عبور می کند. این فاصله با چشم ما حدود 13 برابر اندازه ظاهری ماه در آسمان خواهد بود.
در ایمیلی که این روز ها دست به دست می چرخد آمده است که چنین هم ترازی باعث تاریکی دنیا در 3 روز می شود و این تاریکی مقدمه ای برای آغاز جهان جدید است. در پایان ایمیل نیز منبعی از سایت ناسا ارائه شده است. اما در واقع سایت ناسا چنین واقعه ای را تکذیب کرده است.
دلایل زیادی برای اثبات غیر علمی بودن این نظریه وجود دارد که در زیر به سه مورد از آنها اشاره می کنیم:
1. در حالی که زمین به دور خورشید می گردد، خورشید مسیر ظاهری را در آسمان طی می کند. این مسیر ظاهری خورشید دایره البروج نام دارد. نقطه انقلاب زمستانی مکانی است که خورشید در بیشترین فاصله زاویه ای از استوای سماوی قرار می گیرد. انقلاب زمستانی هر سال در 30 آذر (21 دسمابر) اتفاق می افتد و ما شاهد بلند ترین شب سال خواهیم بود.
2. زمین به طور متوسط 150 میلیون کیلومتر از خورشید فاصله دارد و خورشید حدود 265541760000000000 کیلومتر از سیاه چاله مرکز کهکشان. در طول یک سال فاصله زمین از مرکز کهکشان یک در 900 میلیون تغییر می کند. در نتیجه در طول یک سال تفاوت زیادی در میزان گرانش آن بوجود نمی آید. پس در این سه روز هم نیروی گرانش مانند همیشه است.
3. اگر مورد 2 را نادیده بگریم، باید گفت که نزدیک ترین فاصله زمین نسبت به مرکز کهکشان در زمان انقلاب تابستانی است
4. خورشید هر سال در چنین روزی در این بخش آسمان (شکاف تاریک) قرار می گیرد
پس می توانید بدون هیچ نگرانی از سیاهچاله مرکز کهکشان، میدان مغناطیسی سیارات، برخورد سیارک ها، شکاف تاریک و پیش بینی مایا ها درباره پایان دنیا از بلند ترین شب سال لذت ببرید.

منبع:[url=http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012-alignment.html]سایت ناسا [/url]

همه نظرها (۰)

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده